برگزاری جلسه هم‌اندیشی و بررسی وضع موجود حذف دفترچه‌های تأمین اجتماعی در معاونت درمان دانشگاه

در جلسه هم‌اندیشی و بررسی وضع موجود حذف دفترچه‌های تأمین اجتماعی چالش های پیش روی بیمارستان ها برای اجرایی شدن این طرح بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت درمان، جلسه هم‌اندیشی و بررسی وضعیت موجود حذف دفترچه‌های تأمین اجتماعی با حضور دکتر سید فرشاد علامه معاون درمان، دکتر منان حاجی محمودی معاون غذا و دارو، دکتر محمدرضا روئینی مسئول داروخانه‌های دانشگاه، آزاده چتروز مدیر مالی دانشگاه، دکتر علی گنجعلی خان مدیر درمان، نمایندگان بیمه تأمین اجتماعی و سایر اعضا یکشنبه ۳ اسفند ۹۹ در سالن مدافعین سلامت دانشگاه برگزار شد.

فرآیند حذف دفترچه بیمه تأمین اجتماعی
در این جلسه دکتر فرقانی رئیس اداره رسیدگی به اسناد بستری سازمان تأمین اجتماعی در خصوص فرآیند حذف دفترچه بیمه تأمین اجتماعی گفت: دفترچه‌های بیمه حذف نشده است بلکه چاپ مجدد نمی‌شود و تا زمانی که مردم برگه دفترچه بیمه تأمین اجتماعی دارند می‌توانند از آن استفاده کنند. برای احراز هویت بیماران از کد ملی آن‌ها و یا لاشه دفترچه بیمه استفاده خواهد شد و در سامانه استحقاق سنجی هویت آن‌ها که دارای بیمه هستند استعلام می‌شود.

وی افزود: ارجحیت با الکترونیک شدن فرآیندهای جایگزین دفترچه بیمه تأمین اجتماعی است و به‌طور هم‌زمان زیرساخت‌ها را فراهم خواهیم کرد که نیاز به همکاری بیمارستان‌ها داریم؛ اما در حال حاضر باید از سر نسخه استفاده شود. در دستورالعمل ارسالی جزئیات و شرایط بیماران خاص، اتباع و... بیان‌شده است. بیماران اورژانس نیاز به ارائه کارت ملی هم نداشته و با کد ملی می‌توانند پذیرش شوند. اگر کد HID بیماری منفی بود باید آزاد حساب شود.

چالش ها و مسائل اجرایی حذف دفترچه بیمه تامین اجتماعی

مریم رادین منش رئیس اداره اقتصاد درمان به بیان چالش‌هایی که در بیمارستان‌ها با حذف دفترچه اتفاق می‌افتد پرداخت و بر اهمیت کسور بیمارستان‌ها، خرید تجهیزات موردنیاز و اتصال سامانه استحقاق سنجی به بیمارستان‌ها تأکید کرد.

اختر جعفری مسئول بخش مدیریت اطلاعات سلامت مرکز طبی کودکان نیز چالش اجرایی در بیمارستان‌ها ازجمله اختلال در سامانه استحقاق سنجی، ازدحام جمعیت در بیمارستان‌ها نیاز به افراد و تجهیزات بیشتر را بیان کرد.
مهندس سیامک ارجمند معاون برنامه‌ریزی توسعه داروخانه‌های دانشگاه نیز مشکلات مربوط به داروخانه‌ها کسورات بیمه‌ای و سامانه‌های دریافت کد بیمار را بیان کرد.
دکتر حاجی محمودی گفت: لازم است پزشکان را مجبور به ثبت الکترونیک دستورات باشند و استفاده از سیستم سر نسخه کارآمد نیست.
دکتر کامران اصولی مدیر پروژه نسخه الکترونیک اسناد پزشکی بر ارائه پیشنهادها برای تسریع در اجرایی شدن طرح تأکید کرد.
دکتر گنجعلی خان پیشنهادهای لازم برای اجرایی شدن این طرح را ارائه کرد.

الهام  حق شناس
تهیه کننده:

الهام حق شناس

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *