• تاریخ انتشار : 1397/05/17 - 09:58
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 2399
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری جلسه کمیته بیمارستانی بررسی علل بدحالی پرخطر مادر باردار در بیمارستان امیرالمومنین

با حضور رئیس گروه مادر، نوزاد و مامایی معاونت درمان دانشگاه، جلسه کمیته بیمارستانی بررسی عوامل موثر در بروز موربیدیتی های شدید بارداری و زایمان در بیمارستان امیرالمونین برگزار شد.

این کمیته روز سه شنبه 16 مرداد ماه 97 با حضور دکتر تهرانیان رئیس گروه مادر، نوزاد و مامایی، دکترعامریون رئیس بیمارستان امیرالمومنین،اکبری کارشناس سلامت مادران دانشگاه، رئیس بخش زنان بیمارستان و پزشکان دخیل در درمان مادر باردار در بیمارستان امیرالمومنین برگزار شد.
ابتدا دکتر تهرانیان رییس گروه مادر، نوزاد و مامایی معاونت درمان دانشگاه با توجه به اهمیت سلامت مادران و ضرورت ارتقای شاخص های مربوطه، ضمن بیان اهمیت برگزاری کمیته های موربیدیتی مادران باردار، هدف از برگزاری این جلسه را بررسی فرآیندهای درمانی مادر باردار و اصلاح امور مربوطه به منظور جلوگیری از وقوع موربیدیتی و مورتالیتی های قابل اجتناب متشابه عنوان کرد.
وی در ادامه گفت: بررسی و پیگیری روند ارائه خدمات در سایر بیمارستان ها و درمانگاه ها پیش از انتقال بیمار به بیمارستان مقصد و ارائه بازخورد به آنها می تواند ضمن درگیری ستاد هدایت به عنوان اصلی ترین حوزه نقل و انتقال مادران پرخطر، گام موثری در پیشگیری از موارد ارجاع نامناسب باشد. همچنین دتاوردهای این کمیته های بیمارستانی در کمیته دانشگاهی موربیدیتی مادران باردار برای تصویب مطرح می شود و قطعا با اجرای مداخلات و اقدامات مصوب گام های موثری در راستای کاهش مرگ مادر برداشته خواهد شد.
دکتر عامریون رئیس بیمارستان امیرالمومنین ضمن تقدیر از کارشناسان و پزشکان دخیل در درمان بیمار گفت: بهترین و سریع ترین خدمات مامایی به مادر پرخطر نامبرده ارائه شده است.
وی درخصوص مدیریت مادر پرخطر افزود: برون سپاری بخش سونوگرافی بیمارستان، عدم ارسال خون و فرآورده های آن به مقدار مکفی از سازمان انتقال خون به بیمارستان های غیردانشگاهی چالش های مهمی در ارائه بهترین خدمات به مادران باردار پرخطر هستند که باید تمهیداتی در این خصوص انجام شود.
توضیح اینکه اساتید و اعضای هیئت علمی حاضر در این جلسه نظرات و پیشنهادهای خود را در مورد بررسی روند درمان مادر باردار، ارائه و علل منجر به موربیدیتی را بررسی کردند.
خبر: باهو

  • گروه خبری : معاونت درمان
  • کد خبر : 79078
کلمات کلیدی
نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو