برگزاری جلسه کمیته مشورتی اداره امور آزمایشگاه های معاونت درمان دانشگاه

جلسه کمیته مشورتی اداره امور آزمایشگاه های معاونت درمان دانشگاه با حضور دکتر عبدالهی رئیس این اداره برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت درمان، اولین جلسه کمیته مشورتی علوم پایه اداره امور آزمایشگاه‌های معاونت درمان با حضور دکتر علیرضا عبدالهی رئیس اداره امور آزمایشگاه‌ها، دکتر محمود دوستی، دکتر شعبان علیزاده؛ دکتر منیره رحیم خانی، دکتر نازنین زهرا شفیعی جندقی، دکتر مهدی امینیان، دکتر ملیحه پاک نژاد، دکتر فرشید نوربخش و دکتر صادق خداویسی و دکتر ستوده شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰برگزار شد.
در ابتدا دکتر عبدالهی هدف از تشکیل این کمیته را استفاده از نظریات و پیشنهادات اعضا هیئت علمی گروه‌های علوم پایه در امر آزمایشگاه دانست و اظهار امیدواری کرد که ان شاءالله با همکاری و همدلی همه گروه‌های درگیر، آزمایشگاه‌ها به جایگاه  واقعی خود برسند.
رئیس اداره امور آزمایشگاه‌ها  مهمترین مسائل پیش رو را، مسئله برون سپاری ها، همکاری گروه‌های مختلف علوم آزمایشگاهی، مسائل آموزشی، ایجاد شبکه آزمایشگاهی، تشکیل آزمایشگاه جامع، تشکیل کمیته‌های فنی رشته‌های مختلف و استفاده از ظرفیت انجمن‌ها و بخش خصوصی دانست.
سپس دکتر دوستی بر وحدت و همدلی گروه‌های مختلف آزمایشگاهی، وجود برنامه مشخص آموزشی در بخش‌ها و ارتقا جایگاه آزمایشگاه تاکید کرد.
دکتر علیزاده ایجاد ارتباط مناسب اداره امور آزمایشگاه‌ها با آزمایشگاه مرجع سلامت و ایجاد نقش موثر در تصمیم گیری‌های وزارتخانه را مهم دانست.
وی از همکاری بخش‌های آزمایشگاهی در آموزش دانشجویان تشکر و بر اهمیت نزدیکی بیشتر حوزه‌های درمان و آموزش و همکاری بیشتر با معاونت بهداشتی تاکید کرد.
دکتر رحیم خانی بر آسیب به آموزش در آزمایشگاه‌های برون سپاری شده با وجود اهمیت این امر در قراردادها تاکید داشت و همچنین طرح رتبه بندی آزمایشگاه‌ها را مفید و موثر و به ادامه آن توصیه کرد.
دکتر پاک نژاد در مورد انجام کارورزی و کنترل کیفی به صورت تخصصی مطالبی را بیان کرد.
دکتر نوربخش برون سپاری آزمایشگاه‌ها را نکته‌ای مثبت ندانسته و استفاده از همه امکانات و تجهیزات موجود در گروه‌های مختلف و دانشگاه به منظور سرویس دهی بهتر را مناسب خواند.
دکتر شفیعی جندقی آمادگی گروه ویروس شناسی دانشکده بهداشت را در برنامه‌های آتی اعلام داشت.
دکتر خداویسی بر تشکیل کمیته‌های تخصصی و جلوگیری از پراکنده کاری و ارتقا آموزش تاکید کرد.
دکتر امینیان اداره صفر تا صدی آزمایشگاه توسط اعضا هیات علمی و همت توسط خودشان به منظور رفع مشکلات و مدیریت منابع را ضروری دانست.
دکتر ستوده به ظرفیت تولید برخی کیت‌های آزمایشگاهی در گروه‌ها و اهمیت این مساله با توجه به گرانی و کمبود آن کیت‌ها اشاره کرد.

الهام  حق شناس
تهیه کننده:

الهام حق شناس

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *