برگزاری نشست هم اندیشی کمیته مشترک معاونت درمان و بهداشت

دکتر علی گنجعلی خان مدیر درمان هدف از برگزاری هم اندیشی را همکاری و همراهی معاونت درمان با معاونت بهداشت دانشگاه دانست.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت درمان، جلسه هماهنگی کمیته‌های مشترک معاونت درمان و بهداشت با حضور دکتر علی گنجعلی خان مدیر درمان و مدیران واحدهای متناظر در معاونت بهداشت و درمان سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ برگزار شد.

 در این جلسه در خصوص ایجاد سازوکار تشویقی و تنبیهی برای مطب‌ها و مرکز درمان سرپایی به‌منظور ارائه آمار مبتلایان به کووید 19، ارجاع الکترونیک به سطح ۲ و دریافت بازخورد، نسخه‌نویسی الکترونیک، اختصاص تخت‌های بیمارستان جنرال به تخت‌های روان‌پزشکی، افزایش نیروی روانشناس بالینی و مددکار اجتماعی، چک‌لیست‌های اعتباربخشی بیمارستان‌ها، تعامل با بخش خصوصی و آزمایشگاه‌ها و ثبت دقیق فرم خلاصه پرونده مادران باردار در بیمارستان‌ها بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت.

دکتر گنجعلیخان هدف از برگزاری این جلسه را همکاری و همراهی معاونت درمان با معاونت بهداشت دانشگاه دانست و گفت: ما هر جا که بتوانیم کمکی انجام دهیم، این کار را خواهیم کرد. تمام تلاش‌ها به‌منظور رفع مشکلات و نیازهای بیماران است. لازم است انتظارات دقیق از مطب‌ها و بخش خصوصی با راحت‌ترین و سریع‌ترین ابزار مشخص شود تا بتوانیم جلساتی را برگزار کرده و انتظارات خود را با آن‌ها در میان بگذاریم.

دکتر معتمد رئیس مدیریت گسترش شبکه معاونت بهداشت ضم تشکر از برگزاری جلسه گفت: پوشش دسترسی در مناطق تحت پوشش دانشگاه می‌تواند 100 درصد باشد، اما مردم به بخش خصوصی مراجعه می‌کنند، بنابراین نیاز است ارتباط با بخش خصوصی به‌خوبی صورت گیرد.

دکتر علیرضا شکیب مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد بر کمبود تخت روان‌پزشکی در بیمارستان‌های دولتی اشاره کرد و گفت: کمبود تخت باعث می‌شود بیماران به بخش خصوصی مراجعه کنند.

الهه خالو نظری مسئول اداره مادر، نوزاد، مامایی گفت: اهرم تشویق بهتر از تنبیه است. لازم است انتظارات و مشکلات بخش خصوصی نیز برطرف شود و موردتوجه قرار گیرند، این‌یک همکاری مشترک خواهد بود و ما تجربه خوبی را در این زمینه‌داریم.

دکتر میرزایی رئیس واحد آمار و فناوری اطلاعات سلامت در خصوص نظام ارجاع گفت: طراحی نقشه نظام ارجاع با نگاه به مراکز معین انجام‌شده و قابلیت اجرایی دارد. در حوزه معاونت بهداشت مشکل نرم‌افزاری در سامانه‌ها و عدم تطبیق با سامانه‌های بیمارستان وجود داشت.

دکتر گنجعلی خان بر برقراری جلسات و همکاری مشترک بین اداره فناوری اطلاعات سلامت و گسترش شبکه معاونت بهداشت تأکید کرد و گفت: از ساده‌ترین ابزار به‌منظور عملیاتی شدن این موضوع استفاده کنید تا حدی کار پیش رود، بهبود و ارتقا در آینده انجام خواهد شد.

وی افزود: در خصوص کمبود تخت‌های روان‌پزشکی هماهنگی صورت خواهد گرفت و این کار را ما در معاونت درمان پیگیری خواهیم کرد.

دکتر علیزاده در خصوص ارتباط آزمایشگاه‌ها گفت: متأسفانه آزمایشگاه‌های موجود در شبکه بهداشت مسئول فنی و مجوز لازم را ندارند؛ این امر مشکلاتی را در پی خواهد داشت. لازم است آزمایشگاه شبکه بهداشت نظام‌مند شده و بر اساس پروتکل‌ها مجوزهای لازم را کسب کنند.

دکتر نرجس توکلی مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته با همکاری معاونت درمان درزمینهٔ ثبت و پیگیری مادران باردار و ارتباط مؤثر با بخش خصوصی ارائه کرد.

 

الهام  حق شناس
تهیه کننده:

الهام حق شناس

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *