برگزاری هشتمین کارگاه تربیت مربی احیاء نوزاد در بیمارستان بهرامی

اداره سلامت مادر، نوزاد و مامایی معاونت درمان هشتمین کارگاه تربیت مربی احیاء نوزاد را در بیمارستان بهرامی برگزار کرد.

با همکاری گروه مادر، نوزاد و مامایی معاونت درمان و جمعی از اساتید فوق تخصص نوزادان دانشگاه، هشتمین کارگاه تربیت مربی احیاء نوزاد روز شنبه 20 آبان 96، ویژه مراقبین نوزاد مراکز تابعه در اسکیل لب بیمارستان بهرامی برگزار شد.
 دکتر زرکش دبیر علمی کارگاه در این خصوص گفت: آماده بودن برای عملیات احیا به‌اندازه خود آن اهمیت داشته و در صورت عدم آمادگی تأثیر برجسته‌ای بر سرانجام نوزاد خواهد گذاشت. عملیات احیاء با ارزیابی اولیه، نوزاد شروع‌شده و بر اساس شرایط نوزاد پیشرفت می‌کند. این عملیات شامل گام‌های نخستین احیا، تهویه با فشار مثبت و فشردن قفسه سینه است. بیش از 90 درصد از نوزادان نیازمند به عملیات احیاء تنها با انجام احیاء پایه بهبودیافته و دیگر نیاز به نوع پیشرفته آن ندارند.
احمدی کارشناس نوزادان معاونت درمان نیز گفت: تأکید ما در کارگاه‌های تربیت مربی ویژه مراقبین نوزاد در بلوک‌های زایمان و اتاق عمل توانمندسازی کارکنان در گام‌های نخستین احیاء، تهویه با فشار مثبت و فشردن قفسه سینه است.
توضیح اینکه در این کارگاه دکتر فارسی، دکتر کاوه، دکتر کامرانی فوق تخصص‌های نوزادان و احمدی کارشناس نوزادان معاونت درمان با برگزاری سناریوهای متفاوت مدعوین را به شیوه شبیه‌سازی با انجام عملیات احیاء نوزاد آشنا کردند.
خبر: باهو

نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو