برگزاری پنل تجربه های مدیریتی در دومین کنگره مدیریت و درمان کووید19، ثبت تجربه ها

معاون درمان وزارت بهداشت درس آموخته های پاندمی کرونا را نقاط شکننده سیستم دانست که نیاز به شناسایی و اصلاح دارد.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در پنل تجربه های مدیریتی  دردومین کنگره مدیریت و درمان کووید19، ثبت تجربه ها با هدایت دکتر علی اکبری ساری رئیس موسسه ملی تحقیقات سلامت، دکتر قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و دکتر نادر توکلی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر اکبری ساری به تبیین نقش موسسات علمی در کمک به سیاست گذاری آگاه از شواهد برای مدیریت همه‌گیری کووید ۱۹ تجربیات موسسه ملی تحقیقات سلامت پرداخت.

دکتر جان بابایی ضمن تسلیت ایام اربعین ، ماه صفر و آرزوی قبولی عزاداری ها گفت: یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی می‌داریم . تجربه مدیریت کرونا در دنیا مربوط به حوزه بهداشت است که بر اساس میزان پیشرفت در بحث فاصله گذاری اجتماعی، ایمنی بیمار و ابعاد اجتماعی کرونا به عنوان دستاورد این نکات مطرح می‌شود. نکات مطرح شده در حیطه درمان در واقع نکات شکننده سیستم هستند. این بحران فرصتی را فراهم آورد که نقاط شکننده سیستم شناسایی و اصلاح شود.

وی افزود: در حالت معمول سیستم به صورت خودکار به ارائه خدمات می‌پردازد، اما زمانی که بار کار سنگین می شود متوجه می شویم که در کدام مسیر باید حرکت کنیم. درس آموخته ها الزاماً مربوط به وزارت بهداشت نیست و سایر وزارتخانه‌ها نیز در این امر باید فعالیت کنند . دنیا دائما در حال تغییر است و کشوری که نتواند به تغییرات پس از کرونا دست یابد با مشکل مواجه خواهد شد. بسیاری از قضاوت های نادرست از کرونا به علت عدم شناخت از این ویروس است.

معاون درمان وزارت بهداشت  در خصوص درس آموخته های کووید 19 در شش محور اصلی، آموزش، منابع زیرساخت، ساختار فرآیند ارائه خدمات، منابع مالی، نظارت و اعتباربخشی و گام های اجرایی حوزه معاونت نکاتی را بیان کرد.

دکتر قناعتی پیرامون تجربیات دانشگاه و اقدامات انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی تهران، تشکیل کمیته علمی و موضوعات پیرامون آن توضیحاتی را ارائه کرد.

دکتر توکلی به ارائه توضیحاتی در زمینه هوش مصنوعی در تحلیل داده های مدیریت کووید ۱۹ و سیاستگذاری برای کاهش نرخ مرگ و میر ناشی از کرونا ،کاهش شیوع بیماری در جامعه و مراجعه به بیمارستان پرداخت.

 

الهام  حق شناس
تهیه کننده:

الهام حق شناس

1 نظر برای این مقاله وجود دارد

ميترا احمدي

ميترا احمدي

00/10/26 - 10:48

با سلام و احترام، چطور می تونیم از پذیرفته شده تجارب اطلاع بگیریم؟

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *