تاکید بر ارتقای بازدیدهای نظارتی تجمیعی در جلسه شورای مدیران معاونت درمان دانشگاه

جلسه شورای مدیران معاونت درمان با حضور سید فرشاد علامه معاون درمان و مدیران معاونت با محوریت بازدید های نظارتی تجمیعی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت درمان، جلسه شورای مدیران این معاونت با حضور سید فرشاد علامه معاون درمان، سیمین رنجبران مدیر پرستاری، دکتر علی گنجعلی خان مدیر درمان، دکتر مهرداد احمدی مدیر حوادث و فوریت های پزشکی، دکتر محمدرضا جعفری سرپرست مدیریت نظارت و اعتباربخشی و مدیران و روسای برخی ادارات و واحدهای این معاونت دو‌شنبه 31 خرداد 1400 برگزار شد.

دکتر علامه ضمن تأکید بر تجمیعی بودن بازدیدها به معنای ارسال گزارش واحد به بیمارستان‌ها و حضور افراد به‌صورت متمرکز در چند روز گفت: لازم است به جزئیات این موضوع ازجمله وجود کارشناس مشترک در بیمارستان‌ها برای موضوعات مختلف و چالش‌های مربوطه توجه شود.

معاون درمان دانشگاه در خصوص انتقال ایمن بیمار گفت: به‌صورت پایلوت واحدی در بیمارستان به‌صورت مجزا زیر نظر دفتر پرستاری با همکاری مدیریت امور پرستاری و نظارت و اعتباربخشی راه‌اندازی شود و  به‌صورت تخصصی به انتقال بیمار بپردازد .

دکتر جعفری در خصوص مدیریت نظارت گفت: بازدیدهای نظارتی و نظارت از مأموریت‌های شاخص و مهم معاونت درمان است. تجمیعی بودن بازدید هم از اقدامات مؤثری بود که انجام‌شده و برکات زیادی را نیز همراه داشته است. تجمیعی شدن بازدیدها به دو صورت فیزیکی که اکنون در حال اجرا است و مدیریت تجمیعی نظارت‌ها میسر است.

وی افزود: بهتر است به‌منظور ادامه روند رو به بهبود این فرآیند و افزایش کیفیت بازدیدها مدیریت آن‌ها به‌صورت متمرکز در این واحد صورت گیرد. در حال حاضر در اجرای این روش با چالش‌هایی مواجه هستیم که لازم است اصلاحاتی با همکاری سایر مدیریت‌ها صورت گیرد و این امر نیازمند داشتن اختیار است. مسئولیت کلی در خصوص بازدیدهای عمومی و اختصاصی واحدها را واحد نظارت بر درمان بر عهده بگیرد. در ادامه این مسیر ارائه گزارش‌ها در قالب الکترونیک صورت خواهد گرفت. همچنین مدیریت بازدیدها می‌تواند در بیمارستان‌ها هم به‌صورت متمرکز و در یک واحد قرار گیرد.

دکتر احمدی بر چالش‌های اجرایی بازدیدهای تجمعی و رفع آن‌ها تأکید کرد و گفت: نتایج برخی بازدیدها به سایر سازمان‌های خارج دانشگاه ارسال می‌شود که نباید به تأخیر بیفتد و گاهی تداخل بازدیدها مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

وی افزود: در حیطه ستاد هدایت و دستورالعمل مقیمی با مشکلاتی مواجه هستیم، عدم پذیرش داخلی بیمارستان‌ها چالش‌هایی را ایجاد کرده است.

رنجبران تجمیعی کردن بازدیدها را اقدام مناسبی دانست و گفت: با توجه به این موضوع که برخی بازدیدها ماهیت تخصصی دارد بهتر است در واحدها صورت گرفته و گزارش‌ها به واحد نظارت ارسال شود.

دکتر گنجعلی خان گفت: بازدیدهای تجمیعی خیر زیادی داشته است. در این بازدیدها امکان تعامل با واحدها فراهم می‌شود، هدف ما تعامل با واحدها بوده و تقابل نیست. چالش‌های موجود تا حد زیادی با برنامه‌ریزی مناسب قابل‌رفع هست. ادامه این روند و ارتقا کیفیت آن اقدام مناسبی خواهد بود.

 در این جلسه در خصوص درخواست اداری برخی همکاران، تأمین نیروی انسانی در پرستاری و امتیاز کرونا بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت.

 

الهام  حق شناس
تهیه کننده:

الهام حق شناس

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *