جلسه هم اندیشی چالش های بیمارستان بهارلو

معاون درمان دانشگاه بر وجود برنامه عملیاتی با زمانبندی در بیمارستان ها برای برطرف کردن چالش ها تاکید کرد

نشست هم اندیشی پیرامون چالش های موجود بیمارستان بهارلو با حضور دکتر سعید ناطقی معاون درمان،دکتر حمید رضا حکمت رییس بیمارستان، مدیران و روسای ادارات معاونت درمان و تیم مدیریتی بیمارستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت درمان، نشست هم اندیشی پیرامون چالش های موجود بیمارستان بهارلو با حضور دکتر سعید ناطقی معاون درمان،دکتر حمید رضا حکمت رییس بیمارستان، مدیران و روسای ادارات معاونت درمان و تیم مدیریتی بیمارستان شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ برگزار شد.

در این جلسه دکتر ناطقی گفت:  بیمارستان بهارلو از قدیمی‌ترین بیمارستان های دانشگاه است . همه ما یک تیم هستیم،  بیمارستان و معاونت درمان همه به دنبال ارتقاء و بهبود کیفیت هستیم و بیمارستان را جدا از بدنه معاونت درمان نمی‌دانیم .  در کنار شما برای رفع چالش ها و مشکلات موجود کمک خواهیم کرد. بهتر است برای چالش هایی که نیاز به زمان بیشتری دارد یک برنامه عملیاتی با زمانبندی مشخص وجود داشته باشد و بر اساس آن برنامه عملیاتی اقدامات خود را انجام دهید.

وی افزود: در خصوص استریل مرکزی طرح و برنامه بدهید که در چه مدت زمانی می تواند این مشکل را برطرف کنید. ما به دنبال تهیه کارنامه بیمارستان‌ها هستیم تا بر اساس کارنامه عملکردی بودجه، نیروی انسانی و سایر مزایا را به بیمارستان‌ها تخصیص دهیم.

دکتر حکمت گفت: میزان ترخیص با رضایت شخصی از اورژانس نیاز به بررسی دارد که یکی از علت های آن  نزاع های اورژانس مسمومیت می باشد.  مسمومیت رشته پرچالشی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد .  لازم است برای کارکنان این اورژانس  مزایای ویژه در نظر گرفته شود.

دکتر علی گنجعلیخان مدیر ئرمان دانشگاه ضمن تبریک به دکتر حکمت  گفت: بیمارستان بهارلو بیمارستان نجیبی است و در دوران کووید ۱۹ بسیار خوب عمل کرد و خدمات ارزنده ای را ارائه کرد . در معاونت درمان در بحث گردشگری سلامت  تلاش های بسیاری کردیم ، این موضوع  می تواند چالش های مالی برای پزشکان و پرستاران را تا حدی از این طریق برطرف کند.

 تبادل الکترونیک اسناد بیمه‌ای،  نسخه نویسی و  نسخه پیچی الکترونیک، الزامات اجرای استانداردها راهنمایی بالینی از موارد مطرح شده توسط دکتر گنجعلی خان بود .

 

 دکتر بهنام بهنوش معاون درمان بیمارستان ضمن خوشامدگویی به مهمانان گفت: خوشحالم که چالش‌های موجود بیان می‌شود و بر این اساس به دنبال راهکار و روش حل آنها خواهیم بود تا مسائل مشکلات را برطرف کنیم. برخی مشکلات مربوط به ساختار بیمارستان است که شاید در زمان فعلی امکان تغییر آن را نداشته باشیم اما در آینده ای نه چندان دور با حمایت‌های معاونت درمان و پشتیبانی آنها را برطرف خواهیم کرد ، برخی نیز مربوط به تیم مدیریت بیمارستان است که تمرکز بیشتری را بر روی  این موارد خواهیم گذاشت.

وی افزود:  در مورد نحوه انجام RCA ها در بیمارستان دو پزشک حاذق را برای بررسی تمام پرونده فوتی ها قرار دادیم. همه پرونده ها مورد بررسی قرار می‌گیرند و تمام جزئیات بررسی می‌شود و فقط موارد مشکوک به عنوان RCA به دانشگاه گزارش می‌شود.

داوود پناهی مدیر بیمارستان گفت: سطح درگیری های بیمارستان در دوران شیوع ویروس کرونا بسیار زیاد بود و با توجه به این امر حجم برگزاری کمیته ها کمتر شد. کمیته کنترل عفونت منظم برگزار می شود، ولی نیاز به مستندسازی بهتری وجود دارد.  در مورد فضای فیزیکی استریل مرکزی با توجه به تکرار تذکرات بازدیدهای انجام شده به دنبال اصلاح فضا هستیم.  البته منابع مالی زیادی نیاز دارد که با حمایت دانشگاه این کار را انجام خواهیم داد. کمبود نیروی انسانی در بیمارستان وجود دارد . بیمارستان در چند سال رشد خوبی داشته اما نیروی انسانی به این تعداد افزایش پیدا نکرده است.

وی افزود: در خصوص نگهداری اسناد و اطلاعات در حال حاضر همچنان به شیوه سال‌های گذشته و دستی انجام می‌شود و با مشکل کمبود فضا مواجه هستیم . بهتر است از سمت وزارت بهداشت تصمیمات جدیدی در این زمینه گرفته شود تا بتوان به راحتی مساله را مرتفع کرد. مشکل گزارشگیری HIS مددکاری را برطرف خواهیم کرد.

سیمین رنجبران مدیر امور پرستاری دانشگاه  ضمن تشکر از همکاران گفت:  در بیمارستان بهارلو با چالش‌های بسیار کم مواجه بودیم . از زحمات دکتر ناطقی به طور ویژه تشکر می‌کنم در این بیمارستان در دوران کووید 19 ارجاع نامناسب نداشتیم و رابطه بین پزشک و پرستار مناسب بود.

وی افزود:  حجم کار زیاد است و کمبود نیروی پرستاری وجود دارد . الکترونیک سازی ارزیابی اولیه پرستاران را در این بیمارستان به صورت پایلوت انجام خواهیم داد.  در حیطه پرستاری تمام اطلاعات به صورت دستی و سنتی ثبت می‌شود که باید به سمت الکترونیک شدن حرکت کنیم.  طرح پرستار WELCOME با ورود نیروی جدید از قسمت های پر تنش در اورژانس بیمارستان راه اندازی خواهد شد.

زهرا قاضی مترون بیمارستان گفت: در پیک چهارم کووید با تزریق نیروی پرستاری بسیاری از مشکلات ما حل شد. اما برای راه اندازی پرستار WELCOME و Day care  به نیرو نیاز داریم.  در زمینه کمک بهیار و خدمات با کمبود نیرو مواجه هستیم.

مرجانه تقوی رئیس اداره نظارت بر درمان بستری به بیان نکاتی پیرامون نظارت بستری و اعتباربخشی، چالش‌های مربوط به واحدهای مختلف همچون مددکاری، اورژانس، تصویربرداری  و مدیریت بحران پرداخت.

معصومه زاهدی رئیس  اداره صدور پروانه ها موافقت اصولی در چند مورد مربوط به بیمارستان و درخواست های آنها را مطرح کرد.

دکتر محبوبه میرزایی رییس اداره فناوری اطلاعات سلامت در خصوص آرشیو الکترونیک پرونده های بیماران به ویژه بیماران بستری ، کمبود نیروی انسانی مدارک پزشکی و برگزاری جلسات کمیته ها مطالبی را بیان کرد.

مهناز هادی پور کارشناس مسئول کنترل عفونت به بیان توضیحاتی پیرامون تشکیل ساختار دپارتمان کنترل عفونت و مشکلات فضا در استریل مرکزی پرداخت.

دکتر محمد حسن شعبانی  رئیس اداره بیماری های خاص بر رفع چالش های موجود در زینه دیالیز موجود در بیمارستان تاکید کرد.

دکتر کار گر در خصوص مراقبت های دارویی گفت: در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه موضوع واحد مراقبت های دارویی مطرح شده است که اقدامات را مرکز درمانی باید انجام دهند . در حال حاضر بیمارستان‌های دانشگاه شرایط  در سطح خدمات دارویی است و باید در سه سال آینده به سطح دوم رقابت‌های دارویی برسیم . به منظور اختصاص فضای فیزیکی در کنار تخته ویژه ICU،  جذب  ۳ داروساز بالینی در هر بیمارستان و دسترسی مشاهده نسخه داروساز در داروخانه در HIS لازم است انجام شود.

الهام  حق شناس
تهیه کننده:

الهام حق شناس

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *