پیام تبریک مسئول واحد مددکاری اجتماعی معاونت درمان دانشگاه به مناسبت روز مددکار اجتماعی

آرزو سلطانی فرد، مسئول واحد مددکاری اجتماعی معاونت درمان دانشگاه در پیامی روز مددکار اجتماعی را به مددکاران اجتماعی دانشگاه تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت درمان، آرزو سلطانی فرد، مسئول واحد مددکاری اجتماعی معاونت درمان دانشگاه در پیامی روز مددکار اجتماعی را به مددکاران اجتماعی دانشگاه تبریک گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

"کسی که برای برآوردن نیاز بیماری تلاش کند خواه نیاز او برآورده شود یا نه، همانند روزی که از مادر متولد شده از گناهان پاک می گردد".

درسالی که گذشت با وجود بحران پاندمی کووید نوزده، شاهد فعالیت های مفید و نقش حیاتی مددکاران اجتماعی در حمایت روانی-اجتماعی از بیماران و خانواده آنها بودیم. مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان دانشگاه پیشرو در حوزه های مختلفی همچون کارسنجی خدمات مددکاری اجتماعی، طرح کودک آزاری، طرح سلامت یار، مددکاری گروهی و خدمات مددکاری اجتماعی در فراهم آوری اعضاء به عنوان نمونه کشوری انتخاب شده و توانستند خدمات تخصصی متناسب با نیاز گروه های هدف خود را ارائه نمایند. در سالی که گذشت اتفاقات بسیاری را در حوزه مددکاری اجتماعی شاهد بودیم از جمله راه اندازی واحد مددکاری اجتماعی در معاونت درمان، نهادینه سازی جایگاه این حرفه در مراکز درمانی، قرارگیری فرم های مددکاری اجتماعی در سیستم اطلاعات بیمارستانی.

 امیدواریم با ظرفیت سازی در حوزه بهداشت و درمان برای این حرفه تخصصی گام موثری درراستای سلامت جامعه برداشته شود.

برای رسیدن به این هدف ما با چالش های بسیاری روبرو خواهیم بود و تلاش می کنیم با اتکاء به رویکردهای توسعه جامعه، ارتقاء سطح آموزش و مسئولیت اجتماعی مددکاران اجتماعی با سربلندی از این موانع عبور کنیم. برنامه ما برای سال جدید با اتکا به شعار سال فدراسیون جهانی مددکاری اجتماعی با عنوان" همیاری برای ساخت دنیای جدید سازگار با محیط زیست به گونه ای که همه انسان ها را در نظر بگیریم" این خواهد بود که ضمن ایجاد اعتماد، امنیت و اطمینان برای مردم عزیز کشورمان و جلب مشارکت حامیان حوزه سلامت، خدمات تخصصی مددکاری اجتماعی را در  این زمینه توسعه دهیم.

روز مددکاری اجتماعی فرصتی است برای مددکاران اجتماعی تا دستاوردهای خود را جشن گرفته و از طریق افزایش آگاهی جامعه در حمایت از افراد و به ویژه گروه های آسیب پذیر گام بردارند. واحد مددکاری اجتماعی معاونت درمان ضمن گرامیداشت میلاد فرخنده مولی الموحدین حضرت علی(ع)،  این روز را به مددکاران اجتماعی دانشگاه تبریک گفته و آرزوی توفیق و سربلندی یکایک آنان را در راه خدمت رسانی به مردم شریف از خداوند متعال خواستار است.

آرزو سلطانی فرد

کارشناس مسئول واحد مددکاری اجتماعی

فائزه فهیمی تبار
تهیه کننده:

فائزه فهیمی تبار

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *