• تاریخ انتشار : 1399/02/15 - 01:11
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 1556
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

پنجم ماه می، روز جهانی ماما گرامی باد

پیام تبریک معاون درمان دانشگاه درگرامیداشت روز جهانی ماما

دکتر سید فرشاد علامه، معاون درمان دانشگاه در پیامی پنجم ماه می میلادی روزجهانی ماما را به تمامی استادان، دانشجویان و تلاشگران این حوزه به ویژه ماماهای بیمارستان های تابعه تبریک گفت و از حضور متعهدانه ایشان در صحنه خدمت دهی کووید19 قدردانی کرد.

دکتر سید فرشاد علامه، معاون درمان دانشگاه دو شنبه 15 اردیبهشت1399 در پیامی فرارسیدن پنجم ماه می میلادی مقارن با 16 اردیبهشت سال جاری که به عنوان روز ماما در جهان نامگذاری شده است را به تمامی استادان، دانشجویان و تلاشگران این حوزه به ویژه ماماهای بیمارستان های تابعه تبریک گفت و از حضور متعهدانه ایشان در صحنه خدمت دهی کووید19 قدردانی کرد. متن کامل این پیام را در ادامه مطلب بخوانید:

مامایی مهارت کهنی است که ریشه در تاریخ بشر از بدو پیدایش تا امروز دارد و قابل انتقال به آیندگان است، که امروز به یک حرفه، دانش و حرکتی عالمانه در کنار سایر گروه های درمانی برای کمک به تداوم نسل بشر تبدیل شده است.
روز ماما فرصت مناسبی است برای توجه هر چه بیشتر مردم و مسوولان نسبت به جایگاه و اهمیت حرفه مامایی در ارتقای سلامت خانواده و از آن رهگذر، ساختن بستری مطمئن برای ترسیم آینده‌ای روشن در جامعه؛
ارائه مراقبت‌های مامایی باکیفیت بالا و تلاش در بهبود مستمر آن، عامل مهمی در کاهش مرگ‌ومیر مادران و یکی از شاخص های قابل ارزیابی در توسعه یافتگی کشورهاست.
با توجه به حضور فعال ماماها و پرستاران در عرصه مدیریت بحران کرونا در جهان، سازمان بهداشت جهانی سال 2020 را سال پرستاران، ماماها و همه اعضای جامعه سلامت نام نهاده است.
در دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز ماماها در کنار سایر تیم های درمانی داوطلبانه برای خدمت دهی به بیماران مبتلا به کرونا و به ویژه مادران باردار پرخطر چه در حوزه آموزش و چه در بالین به صحنه آمدند و از هیچ کوششی دریغ نکردند.
من در جایگاه معاون درمان دانشگاه، از تلاش متعهدانه و دلسوزانه استادان، دانشجویان و تلاشگران این حوزه به ویژه ماماهای بیمارستان های تابعه قدردانی می کنم و امیدوارم اجرشان را به زودی از خداوند متعال دریافت کنند.

دکتر سید فرشاد علامه
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران

  • گروه خبری : معاونت درمان,گروه خبری RSS
  • کد خبر : 155821
نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *