گفتگو با معصومه عباس آبادی مسئول واحد ارتقای کیفیت معاونت درمان به خاطر سخنرانی در کنگره بین المللی کیفیت در بهداشت و درمان (ISQua) در کشور مالزی

معصومه عباس آبادی به نمایندگی از دانشگاه علوم پزشکی تهران با ارائه دو مقاله در در کنگره بین المللی کیفیت در بهداشت و درمان (ISQua) حضور یافت.

روابط عمومی معاونت درمان پس از شنیدن خبر حضور موفقیت آمیز معصومه عباس آبادی مسئول ارتقاي کیفیت معاونت درمان در کنفرانس ISQua به دفتر کار او  رفت و گفتگو کرد.
 
خانم عباس آبادی ضمن تبریک به خاطر حضور موفق شما در این کنگره، لطفا در مورد سوابق تحصیلی خودتان کمی توضیح دهید.
من در مقطع کارشناسی در رشته پرستاری از دانشگاه علوم پزشکی تهران و در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مدیریت پرستاری از دانشگاه بقیه الله فارغ التحصیل شدم و در حال حاضر دانشجوی مقطع دکترای تخصصی در رشته سلامت در حوادث و بلایا در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی هستم. 
لطفا در خصوص کنگره بین المللی کیفیت در بهداشت و درمان (ISQua) توضیح دهید.
انجمن بین المللی کیفیت در بهداشت و درمان (ISQua) وظیفه اعتباربخشی مؤسسات اعتباربخشی سازمانهای بهداشتی درمانی را در سه حوزه مؤسسه اعتباربخشی، استانداردهای اعتباربخشی و برنامه آموزشی ارزیابان برعهده دارد. تمامی کشورها برای این که اعتبار بخش بین المللی داشته باشند باید تاییدیه انجمن ISQua را داشته باشند. این انجمن بصورت سالیانه کنگره بین المللی را در کشورها برگزار می کند. سی و پنجمین کنفرانس آن 26-23 سپتامبر (4-1 مهرماه) در کوالالامپور مالزی برگزار شد و برای اولین بار کشور ایران برای ارائه مقاله در آن حضور پیدا کرد. 
 
در خصوص موضوع مقاله های ارائه شده در این کنفرانس بفرمایید.
در این کنگره دو مقاله بصورت سخنرانی (تدوین استانداردهای اعتباربخشی مدیریت خطر حوادث و بلایا در بیمارستانهای ایران ) و بصورت پوستر ( تدوین استانداردهای اعتباربخشی کنترل عفونت بیمارستانی بر مبنای IPC وزارت بهداشت) ارائه شد که مربوط به مراحل تدوین استانداردهای اعتباربخشی سال 95 بوده است. که سعی شد استانداردها به استانداردهای بین المللی بیمارستانی نزدیک شود. 

آیا نماینده دیگری از کشور ما در این کنفرانس حضور داشت؟
خیر 

سخن آخر. 
استانداردهای اعتباربخشی ایران در حال حاضر بصورت ملی است و اگر بخواهیم در بعد بین المللی اعتباربخشی بیمارستانهای کشور مورد قبول همه کشورهای دنیا شود، باید استانداردهای اعتباربخشی ایران باید به تایید انجمن بین المللی کیفیت در بهداشت و درمان ISQua برسد. این موضوع نقش بسزایی در توسعه صنعت گردشگری سلامت کشور ما خواهد داشت. 
 
توضیحات: International Society for Quality in Health Care
(ISQua)
 
خبرنگار: باهو
نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو