محتوای خبری معاونت غذا و دارو

به همت معاونت غذا و دارو

آموزش توصیه‌های دارویی در ماه مبارک رمضان به سالمندان به مناسبت هفته سلامت

به مناسبت هفته سلامت آموزش مصرف توصیه‌های دارویی در ماه مبارک رمضان به سالمندان توسط معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران در سرای محله وصال برگزارشد.

گالری عکس
به گزاش روابط عمومی معاونت غذا و دارو: به مناسبت هفته سلامت دکتر پریا عطایی کارشناس دارویی معاونت غذا و دارو در جمع سالمندان، سه شنبه 3 اردیبهشت 98 واقع در خیابان وصال، سرای محله وصال به توصیه‌های دارویی در ماه مبارک رمضان پرداخت.
وی همچنین: به هم‌وطنانی که به دلیل ابتلا به بیماری دارو مصرف می‌نمایند، نحوه صحیح مصرف داروها در زمان روزه‌داری را توضیح داد.
عطایی افزود: روزه‌داران در زمان روزه‌داری هیچ‌گاه وعده‌های داروی خود را خودسرانه حذف و یا به زمان دیگری موکول ننمایید؛ چراکه این عمل سبب اختلال درروند درمان می‌ شود.
کارشناس دارویی تصریح کرد: آنتی‌بیوتیک‌ها ازجمله داروهایی هستند که حتماً باید در زمان مشخص خودمصرف شوند و امکان تغییر ساعت آن‌ها وجود ندارد. اما پزشک معالج می‌تواند با در نظر گرفتن نوع بیماری آنتی‌بیوتیکی را انتخاب کند که با برنامه روزه‌داری شما تداخل پیدا نکند.
وی گفت: برخی از داروها نیز به شکل آهسته رهش در بازار دارویی موجود می‌باشند. در مورد این داروها بجای مصرف سه تا چهار بار در روز، پزشک می‌تواند داروی آهسته رهش را یک‌بار در روز تجویز و توصیه کند.
وی در ادامه یادآور شد: در بیماران دیابتی تغییر خودسرانه میزان داروی موردنیاز و رژیم غذایی خطرناک است و افرادی که انسولین دریافت می‌کنند مشورت با پزشک لازم و ضروری است و درهرصورت قند خون در این شرایط باید به‌دقت کنترل شود.
عطایی در پایان تأکید کرد: قطع ناگهانی برخی از داروها به‌واسطه روزه‌داری بسیار خطرناک است و نیاز به مشاوره با پزشک و داروساز وجود دارد.
خبر: رنجبر
عکاس: مرتضی ابراهیمی

کلمات کلیدی
خدیجه  آب پر
تهیه کننده:

خدیجه آب پر