محتوای خبری معاونت غذا و دارو

معاونت غذا و دارو تهران:

آموزش رابطین بهداشت در سرای محله بهمن یار منطقه 19

جلسه آموزشی باهدف آشنایی رابطین بهداشت در خصوص جایگاه داروساز در جامعه، انواع مسمومیت‌ها و راهکار و پیشگیری از آن‌ها و تجویز منطقی گیاهان دارویی برگزار شد.

'گالری عکس
به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو، جلسه آموزشی در راستای اطلاع‌رسانی باهدف آشنایی رابطین بهداشت در خصوص جایگاه داروساز در جامعه، آشنایی با انواع مسمومیت‌ها و راهکارهای پیشگیری و مقابله با آن‌ها و مصرف منطقی گیاهان دارویی صبح امروز 18 مهر 97 در سرای محله بهمن یار منطقه 19 شهر تهران برگزار شد.
دکتر شیوا دهقان کارشناس دارویی واحد تحقیق و توسعه معاونت غذا و دارو به ارائه مطالبی در خصوص آشنایی با جایگاه داروساز پرداخت و گفت: دکتر داروساز در دسترس ترین عضو زنجیره درمان است که مراجعه‌کنندگان می‌توانند در مورد عوارض و واکنش دارویی و تداخلات دارویی پاسخ پرسش‌های خود را در مورد داروها از وی سؤال نمایند.
دکتر دهقان با اشاره به این موضوع که برای راهنمایی گرفتن از دکتر داروساز باید داروساز داروخانه را بشناسید گفت: یکی از راه‌های آن داشتن اتیکت یا نشستن در جایگاه دکتر داروساز، سؤال از کارکنان داروخانه می‌توان دکتر داروساز را شناخت زیرا تنها پزشک و دکتر داروساز هستند که صلاحیت ارائه مشاوره پزشکی و دارویی دارند.
وی همچنین افزود: جهت مشاوره تلفنی با دکترای داروساز می‌توانید با مراکز اطلاعات دارویی سیزده آبان با شماره 82101 و یا اطلاعات دارویی وزارت بهداشت به شماره 1490 تماس حاصل نمایید.
در ادامه دکتر پریا عطایی کارشناس دارویی واحد تحقیق و توسعه معاونت غذا و دارو در این جلسه در خصوص انواع مسمومیت‌ها، مسمومیت در کودکان و پیشگیری از بروز مسمومیت دارویی در کودکان، مسمومیت‌های گوارشی، روش‌های پیشگیری از آن و اقدامات اولیه در برخورد با فرد مسموم توضیحاتی ارائه داد.
همچنین دکتر فضائلی کارشناس دارویی اداره فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو در خصوص مصرف منطقی گیاهان دارویی مطالبی را تفصیل بیان کرد.
وی همچنین در خصوص تداخلات داروهای گیاهی با داروهای شیمیایی، آشنایی با تخلف‌های واحد صنفی عطاری‌ها، برچسب اصالت کالا، داروهای غیرمجاز توضیحات لازم را ارائه نمود و در پایان جهت مشاوره طب سنتی سلامتکده های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران با شماره تلفن سلامتکده احمدیه 88990837، سلامتکده خارک 66754751، سلامت کده بهشت دانشگاه علوم پزشکی ایران با شماره تلفن 55639723 و سلامت کده شریعت پناهی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با شماره تلفن 88773521 را معرفی نمود.
توضیح اینکه بروشورهای اطلاع‌رسانی و آموزشی بین حاضرین در جلسه توزیع شد.

 

کلمات کلیدی
خدیجه  آب پر
تهیه کننده:

خدیجه آب پر