محتوای خبری معاونت غذا و دارو

آموزش مجازی یک‌روزه آموزشی آشنایی با داروهای تزریقی

وبینار یک‌روزه آموزشی آشنایی با داروهای تزریقی باهدف افزایش آگاهی دانش آموزان دبیرستان دخترانه شهادت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت غذا و دارو، این وبینار آموزشی باهدف افزایش آگاهی دانش آموزان دبیرستان دخترانه شهادت در خصوص آشنایی با داروهای تزریقی 18 اسفند ۹۹ برگزار شد.

در این جلسه دکتر حسین پور کارشناس دارویی اداره نظارت و پایش فرآورده‌های سلامت معاونت غذا و دارو به انواع اشکال دارویی اشاره و مطالبی در خصوص مزایا و معایب هریک از راه‌های تجویز داروها ارائه کرد.

وی در ادامه به عوامل مؤثر بر انتخاب شکل دارویی توسط پزشک، باورهای غلط در مورد داروهای تزریقی و موارد خاصی که داروهای تزریقی تجویز و مصرف می‌شوند؛ اشاره کرد.

وی در پایان گفت: بعضی از افراد بر اساس باورهای غلط تمایل بیشتری به دریافت داروهای تزریقی دارند و از طرف دیگر برخی از پزشکان نیز برای جلب رضایت بیماران خود اقدام به تجویز داروی تزریقی در موارد غیرضروری می‌کنند و همان‌طور که گفته شد داروهای تزریقی باید فقط در موارد خاصی که ذکر شد استفاده شوند و در غیرازاین موارد توجیهی برای مصرف آن‌ها وجود ندارد لذا هرگز برای دریافت داروهای تزریقی و سرم به پزشک خود اصرار نکنید بلکه برعکس تمایل خود را برای همکاری در مصرف داروهای خوراکی و موضعی به پزشک معالجتان ابراز کنید.

 

کلمات کلیدی
خدیجه  آب پر
تهیه کننده:

خدیجه آب پر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *