محتوای خبری معاونت غذا و دارو

به همت معاونت غذا و دارو:

آموزش نشانگر رنگی در دبستان دخترانه مفید برگزار شد

آموزش نشانگر رنگی در مقطع پیش دبستانی دبستان دخترانه مفید با حضور معاون غذا و دارو و به همت واحد تحقیق و توسعه معاونت غذا و دارو برگزار شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو، آموزش نشانگر رنگی (با محوریت توجه به نشانگر رنگی تغذیه‌ای، کاهش مصرف قند، نمک و چربی) روز سه شنبه 17 دی 98 در مقطع پیش دبستانی دبستان دخترانه مفید واقع در پاسداران با حضور دکتر منان حاجی محمودی معاون غذا و دارو و کارشناس واحد تحقیق و توسعه این معاونت برگزار شد.
مهندس بیتا نافعی کارشناس مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی واحد تحقیق و توسعه به آموزش علامت‌های نشانگر رنگی تغذیه‌ای همراه باکار دستی و بازی در بین کودکان دبستان دخترانه مفید پرداخت و در خصوص طرح برچسب نشانگرهای رنگی بر روی محصولات غذایی و آشامیدنی گفت: این طرح با مشارکت و همکاری سازمان غذا و دارو و صاحبان صنایع غذایی و آشامیدنی در حال اجرا است.
وی افزود: نشانگر رنگی تغذیه‌ای به ما کمک می‌کند تا زمانی که تصمیم به خرید یک محصول غذایی داریم در یک نگاه ارزیابی و انتخاب متناسب داشته باشیم؛ زیرا پنج شاخص مهم و مؤثر در سلامتی وجود دارد که شامل انرژی، قند، نمک و اسیدهای چرب ترانس هستند.
مهندس نافعی اظهار داشت: ما باید هنگام خرید به برچسب‌های محصولات غذایی که با رنگ‌های سبز، نارنجی یا قرمز مشخص‌شده‌اند دقت کنیم.
کارشناس مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی واحد تحقیق و توسعه در ادامه گفت: رنگ سبز به معنی کم است و مارا به یک انتخاب مطمئن‌تر و سالم‌تر راهنمایی می‌کند، رنگ نارنجی به معنی متوسط است که ما را به یک انتخاب نسبتاً خوب راهنمایی می‌کند، اگرچه انتخاب سبز بهتر است و رنگ قرمز به مقادیر زیاد در ماده غذایی است که باید با توجه به فعالیت فیزیکی و شرایط جسمانی، کی و چه مقدار مصرف کنیم را به ما یادآوری می‌کند.
وی یادآور شد نشانگرهای رنگی تغذیه‌ای به‌منظور مقایسه یک محصول با محصول دیگر نیست بلکه مقایسه یک محصول با تولید متفاوت است زیرا اولویت انتخاب با محصولی است که با توجه به شرایط فیزیکی و جسمانی ما مناسب‌تر باشد.
خبرنگار: خدیجه آب پر

کلمات کلیدی
خدیجه  آب پر
تهیه کننده:

خدیجه آب پر