محتوای خبری معاونت غذا و دارو

استقرار تیم سنجش فشار خون معاونت غذا و دارو در بازار سبزه میدان تهران

تیم سنجش فشار خون معاونت غذا و دارو برای اندازه گیری فشار خون عموم مردم جامعه در بازار سبزه میدان تهران مستقر شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو؛ بیماری پرفشاری خون اولین عامل خطر در مرگ و ایجاد ناتوانی در جهان و ایران است. این عامل خطر تا حدود زیادی قابل پیشگیری و البته کاملاً قابل کنترل است. در جهان سالانه تعداد زیادی از مردم به علت بالا بودن فشارخون بالامی‌میرند و ناتوانی و مرگ زودرس ناشی از آن به جا می‌ماند. مهمترین دلیل این مرگ و ناتوانی، رژیم غذایی نامناسب و مصرف بالای نمک می‌باشد که اولین عامل در ایجاد بیماری پرفشاری خون است. بعد از آن مصرف پایین حبوبات، غلات، میوه ها و سبزی ها مسئول این مرگ‌ها و ناتوانی‌ها هستند.
 توضیح اینکه: «بسیج ملی کنترل فشار خون»  از روز 27 اردیبهشت 1398 مصادف با روز جهانی کنترل فشارخون، جهت کنترل این بزرگترین عامل خطر مرگ و ناتوانی مردم در سراسر کشور شروع شد و تا پانزدهم تیر ماه ادامه خواهد داشت. در این کمپین فشارخون تمامی افراد بالای 30سال، بیماران کلیوی و زنان باردار در هر سنی اندازه گیری خواهد شد.
در همین راستا روز سه شنبه 11 تیر 98 تیم سنجش فشار خون معاونت غذا و دارو در بازار سبزه میدان تهران مستقر شد و فشار خون مراجعه کنندگان اندازه گیری و توضیحات لازم به آنها داده شد.
خبرنگار: سمیه رنجبر
عکاس: مرتضی ابراهیمی

کلمات کلیدی
خدیجه  آب پر
تهیه کننده:

خدیجه آب پر