محتوای خبری معاونت غذا و دارو

افتتاح همایش شناخت راه های کنترل اصالت اقلام سلامت محور وارداتی با حضور معاونان غذاودارو و اجتماعی فرهنگی دانشگاه

همایش شناخت را ه های کنترل اصالت اقلام سلامت محور واردتی برای ارتقای دانش و آگاهی مدیران و سرپرستان شعب فروشگاه های زنجیره ای کشوری توسط معاونت غذا و دارو دانشگاه با حضور دکتر رستمیان معاون اجتماعی فرهنگی دانشگاه برگزار شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه، همایش شناخت راه های کنترل اصالت اقلام سلامت محور واردتی برای ارتقای دانش و آگاهی مدیران شعب فروشگاه های زنجیره ای کشور با حضور دکتر منان حاجی محمودی معاون غذا و دارو دانشگاه، دکتر رستمیان معاون اجتماعی فرهنگی دانشگاه، منصور عالی پور نایب رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ای، مدیران و کارشناسان معاونت غذا و دارو تهران و مدیران و سرپرستان شعب فروشگاه های زنجیره ای کشور صبح روز شنبه 14 مهر 97 در محل آمفی تئاتر ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.
در افتتاحیه این مراسم دکتر رستمیان معاون اجتماعی فرهنگی دانشگاه ضمن خیر مقدم به مدیران، کارشناسان و دست اندرکاران فروشگاه های زنجیره ای به دانشگاه علوم پزشکی تهران به تشریح نقش فرهنگ سازی، آموزش و اطلاع رسانی سلامت در پیشگیری از بیماری ها و ارتقاء سلامت جامعه از کودکی تا سالمندی پرداخت.
دکتر رستمیان در ادامه به نقش سمن ها در پیشبرد سلامت افراد و جامعه از جمله نقش فروشگاه های زنجیره ای در سطح کشور اشاره کرد و افزود: فروشگاه های زنجیره ای علاوه بر نقش مؤثری که  توزیع مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی مورد تأیید وزارت بهداشت را دارند می توانند محل مناسبی برای ارتقا سلامت جامعه باشند؛ مردم نیز با اعتمادی که به فروشگاه های زنجیره ای دارند به راحتی می توانند نیازهای اساسی خود را تأمین نمایند و این تعامل و همکاری مثبت بین دانشگاه و فروشگاه های زنجیره ای می تواند منشأ خیر برای سلامت جامعه باشند.
دکتر رستمیان در پایان ضمن تشکر از حضور مدعوین حاضر در جلسه اعلام کرد دانشگاه علوم پزشکی تهران آمادگی دارد در کنار فروشگاه های زنجیره ای در جهت ارتقاء سلامت جامعه قرار گیرد.
 سپس منصور عالی پور به معرفی اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای و اهمیت جایگاه آن در نظام تأمین و توزیع کالا و خدمات در کشور گفت: اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای علاوه بر سیاست گذاری و برنامه ریزی برای رونق کسب و کار و توسعه شعب و صدور پروانه کسب برای 127 برند عضو اتحادیه، در حوزه های آموزشی و پژوهشی نیز به منظور ارتقاء سطح اطلاعات، دانش و مهارت مدیران و سرپرستان شعب اقدام و با مراکز علمی، آموزشی و پژوهشی و نیز دانشگاه ها همکاری کرده است.
نایب رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ای افزود: برای ارتقای دانش و آگاهی مدیران شعب نسبت به امضاء تفاهم نامه آموزشی با معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران اقدام و اولین دوره آموزشی تحت عنوان ' شناخت راه های کنترل اصالت اقلام سلامت محور واردتی' برگزار گردید.
وی همچنین افزود: ضمن آرزوی موفقیت همکاران در اولین دوره آموزشی مدیران اتحادیه، امیدواریم این دوره مقدمه و الگویی برای تداوم برگزاری دوره های آموزشی در این زمینه و دیگر موارد در همه شهرهای کشور که ظرفیت برگزاری این دوره های آموزشی را با توجه به تعداد شعب دارا هستند را با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران و سایر دانشگاه ها داشته باشیم.
منصور عالی پور ادامه داد: بدیهی است طی هر دوره آموزشی گواهی نامه معتبر که به تأیید اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ای و معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران رسیده است اعطا می شود که لازم است در محل اشتغال نصب شود.
نایب رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ای اظهار داشت: در این مرحله از دوره آموزشی برنامه ریزی شده است که تعداد قریب به 600 نفر از مدیران شعب 13 عضو فروشگاه های زنجیره ای حضور بهم رسانند و آموزش ببینند.
شرکت کنندگان در این همایش از فروشگاه های سپه، شهروند، اتکا، جانبو، اوشانک(هفت)، یاران دریان، افق کوروش، رفاه، هایپر استار، هایپرمی، وجوه، جاست بی و تعاونی مصرف محلی ایران حضور داشتند.
توضیح اینکه در این همایش دکتر جابری دوست مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو در خصوص معرفی برچسب اصالت کالا، دکتر دلنوازی رئیس امور فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو در خصوص آشنایی با ضوابط و شرایط صحیح و اصولی عرضه گیاهان دارویی در فروشگاه های زنجیره ای و دکتر کارگر مسئول واحد تحقیق و توسعه معاونت غذا و دارو سخنرانی کردند.

کلمات کلیدی
خدیجه  آب پر
تهیه کننده:

خدیجه آب پر