محتوای خبری معاونت غذا و دارو

اولین جلسه بررسی راهکارهای تفویض اختیارفرآیندهای معاونت غذا و دارو به شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر برگزار شد

اولین جلسه تفویض برخی اختیارات و وظایف حوزه‌های غذا و دارو به شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو، اولین جلسه بررسی راهکارهای تفویض اختیار حوزه‌های غذا و دارو به شبکه‌ بهداشت روز شنبه  21 مهر ۹۷ با حضور دکتر منان حاجی محمودی معاون غذا و دارو دانشگاه، دکتر سلمانی ندوشن مدیر شبکه بهداشت شهرستان اسلامشهر و مدیران نظارتی در حوزه معاونت غذا و دارو برگزار شد. 
دکتر حاجی محمودی  در ابتدای جلسه ضمن خوشامدگویی به حاضرین جلسه گفت: یکی از مشکلات شبکه‌ها نبود نظارت یکپارچه در حوزه‌های درمان، بهداشت و غذا و دارو است و باید کاری کرد که شبکه‌ها توان بیشتری در نظارت‌های خود داشته باشند. 
وی در خصوص بحث عطاری‌ها گفت: هیچ‌یک از واحدهای صنفی عرضه گیاهان دارویی مجاز به عرضه داروهای گیاهی نیستند و بر اساس قانون هیچ‌یک از این مراکز اجازه فروش داروهای گیاهی را ندارند و عرضه این داروها تنها در داروخانه‌ها مجاز است.
معاون غذا و دارو دانشگاه افزود: با توجه به اینکه نماینده شبکه اسلامشهر کارشناس مسئول نظارت بر درمان در شبکه اسلامشهر است در واحد بهداشت با توجه به اختیاراتی که دارد می‌تواند مستقیم در حوزه قضایی دخالت نمایند و واحد متخلف را بر اساس قانون ضبط و پلمپ نماید.
دکتر پروین مجدی نسب قائم‌مقام فراورده‌های طبیعی سنتی و مکمل بابیان اینکه نظارت ما محدود به مراکز عرضه گیاهان و باشگاه‌های ورزشی است، گفت: بر این اساس به‌تازگی پلیس آگاهی اسلامشهر در باشگاه در محدوده اسلامشهر مقدار زیادی دارو و پودرهای بدن‌سازی کشف‌شده است که مجدداً برای انجام کار کارشناسی به این معاونت ارجاع شده است.
دکتر سلمانی ندوشن مدیر شبکه اسلامشهر گفت: با توجه به اینکه شبکه بهداشت و درمان متولی سلامت منطقه است در سال جدید نیز معاونت بهداشت دانشگاه آمادگی خود را برای همکاری بیشتر با حوزه غذا و دارو و شبکه‌های بهداشت اعلام کرده است و  بهتر است آموزش‌های لازم به کارشناسان واحد اسلامشهر داده شود تا در حوزه تخلف بازرسی از عطاری‌ها و ساماندهی صنف عطاری‌ها، بحث باقی‌مانده سموم در مزارع، بحث مجوز مشاغل خانگی و کارگاه‌های کوچک آمادگی با معاونت غذا و دارو همکاری کند.
دکتر جابری دوست مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو گفت: درصددیم؛ نرم‌افزاری را طراحی کنیم تا علاوه بر جمع‌بندی و گردآوری داده‌ها از کارشناسان؛ چک‌لیست‌های معاونت را نیز روی سایت معاونت قرار داده تا بتوانیم در این راستا کوشاتر و دقیق‌تر عمل کنیم.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهر اسلامشهر با اشاره به مزایای تفویض اختیار معاونت غذا و دارو به شبکه‌ها گفت: با این اقدام علاوه بر ارتقا کیفیت خدمات سلامت در سطح شهرستان و افزایش رضایت‌مندی مردم، امکان رسیدگی به شکایات با استفاده از ظرفیت‌های موجود شبکه بیشتر می‌شود.
 
 
کلمات کلیدی
خدیجه  آب پر
تهیه کننده:

خدیجه آب پر