محتوای خبری معاونت غذا و دارو

اولین جلسه ستاد توزیع دارو استان تهران در سال 97 در معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد

اولین جلسه ستاد توزیع دارو استان تهران در سال 97 با حضور معاونان غذا و داروی یه دانشگاه علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران و با هدف همکاری شرکت‌های پخش دارویی با دانشگاه‌ها برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه، جلسه ستاد توزیع دارو باهدف همکاری شرکت‌های پخش دارویی با دانشگاه‌ها، با حضور دکتر منان حاجی محمودی معاون غذا و دارو دانشگاه، دکتر مهران ولایی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر فرزاد پیرویان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مدیران شرکت‌های پخش دارویی در روز چهارشنبه 17 مرداد 97 در سالن G6 ساختمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.
در ابتدای این جلسه دکتر حاجی محمودی گفت: با توجه به بحث تأخیر پرداخت بیمه هاو محرومیت‌های ارزی درکشورنیازمند همکاری مستقیم و مدیریت جدی با شرکت‌های پخش دارویی هستیم.
دکتر پیرویان معاون غذا و دارو دانشگاه شهید بهشتی نیز در ادامه افزود: به‌منظور جلوگیری از قاچاق دارو و سهولت در تأمین دارو به مصرف‌کنندگان نیازمند همکاری شرکت‌های پخش با دانشگاه‌ها، ایجاد شبکه پخش چابک و محافظت از موجودی داروها بوده و باید تمامی دانشگاه‌ها دسترسی کامل به داده‌های واقعی را داشته باشند.
معاون غذا و دارو دانشگاه در خصوص پرداخت مطالبات به شرکت‌های دارویی تصریح کرد: سه دانشگاه علوم پزشکی
ایران، تهران و شهید بهشتی تمام تلاش خودزا جهت رفع این موضوع؛ بخصوص در بخش بیمارستانی کرده است.
در ادامه این جلسه مدیران برخی شرکت‌های پخش دارویی در خصوص پرداخت مطالبات شرکت‌های دارویی با اوراق اختصاص داده‌شده به دانشگاه، ساماندهی دارو دهی به بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه و تعیین سهمیه برای داروهای تحت کنترل نظرات خود را اعلام و با معاونین سه دانشگاه به بحث و تبادل‌نظر پرداخته و مهم‌ترین شاخص‌های عملکردی موردبررسی قرار گرفت.
توضیح اینکه در پایان جلسه مصوب شد شرکت‌های پخش در خصوص فروش نامتعارف داروها مدیریت جدی داشته و همکاری لازم را با دانشگاه‌ها داشته باشند، سازمان غذا و دارو نیز توزیع داروهای خاص و کمبود داروها را با هماهنگی شرکت‌های پخش انجام دهند، تمامی شرکت‌های پخش کد کاربری و رمز عبور را به‌منظور پایش توزیع دارو در اختیار دانشگاه تهران قرار دهند، امکان جداسازی سرفصل حسابداری درآمدهای دارویی توسط شرکت‌ها و سندیکاها پیگیری شود، امکان برگزاری جلسه در خصوص بحث چک غیر مؤسس و پیمانکاری و همچنین بحث نقدی اوراق و عدم تحویل اوراق به مخدر پیگیری شود.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
کلمات کلیدی
خدیجه  آب پر
تهیه کننده:

خدیجه آب پر