محتوای خبری معاونت غذا و دارو

اولین جلسه قطب منطقه 10 آمایش کشوری در حوزه دارو به همت معاونت غذا و دارو برگزار شد

اولین جلسه قطب منطقه ده آمایش کشوری در خصوص موضوعات جاری در حوزه مسائل مرتبط با تأمین، توزیع و عرضه دارو به میزبانی معاونت غذا و دارو برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت غذا و دارو، جلسه‌ای با حضور دکتر محمدرضا شانه ساز معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، دکتر عباسعلی کریمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر حیدر محمدی مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، دکتر منان حاجی محمودی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر فاطمه فتحی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر سید علیرضا مرتضوی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، برخی روسای ادارات و کارشناسان سازمان غذا و دارو، مدیران دارو و کارشناسان دارویی سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی در محل سالن شورای حکیم، طبقه هشتم سازمان مرکزی دانشگاه روز چهارشنبه 5 خرداد 1400 برگزار شد.
در این نشست دکتر حاجی محمودی ضمن خیرمقدم به حاضرین در خصوص موضوع جلسه به رئیس سازمان غذا و دارو توضیح داد و گفت: یکی از دغدغه‌های سه معاونت در دانشگاه‌های تهران، ایران و شهید بهشتی؛ اجرای دستورالعمل توزیع و عرضه داروهای تحت کنترل در داروخانه‌ها است.
وی با نقد و بررسی این موضوع، چالش‌های موجود را ارائه داد.
در ادامه این نشست، حاضرین مشکلات موردی در خصوص دسترسی دانشگاه‌ها به اطلاعات سامانه TTAC را بررسی کرده و پیشنهاد‌هایی برای بهبود سامانه عنوان کردند.
 در پایان این جلسه دکتر حاجی محمودی در خصوص یکسان‌سازی نحوه برخورد سه دانشگاه با موارد تخلف مشاهده‌شده در بازرسی‌های مربوط به عرضه انسولین‌های قلمی در داروخانه‌ها مطالبی را مطرح کرد و حاضرین در این خصوص به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.
 
خدیجه  آب پر
تهیه کننده:

خدیجه آب پر

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *