محتوای خبری معاونت غذا و دارو

اولین همایش توانمندسازی دانشجویی نظارت در عرصه های غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد

معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران با همکاری دانشکده داروسازی اولین همایش توانمندسازی دانشجویی نظارت در عرصه های غذا و دارو را با استفاده از ظرفیت گروه های دانشجوئی برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت غذا و دارو، این همایش با حضور دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر جلال غفارزاده معاون غذا و دارو، دکتر محسن امینی رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه، دکتر علیرضا رستمی مدیرکل حوزه ریاست سازمان غذا و دارو، مدیران و روسای معاونت غذا و دارو و دانشکده داروسازی و جمعی از دانشجویان روز یکشنبه ۴ دی ۱۴۰۱ در محل سالن رازی دانشکده داروسازی برگزار شد.
در این جلسه دکتر امینی هدف از برگزاری این جلسه را آشنایی دانشجویان با عرصه‌های کاری در پایان دوره دانشجویی عنوان کرد و گفت: یکی از مهمترین این عرصه ها، عرصه کنترل و نظارت غذا و دارو است.
 رئیس دانشکده داروسازی افزود: در نظر داریم با تشکیل دوره‌های تکمیلی کوتاه مدت برای دانشجویان فرصتی را فراهم آوریم تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت دانشگاهی آماده حضور در عرصه نظارت باشیم.
دکتر غفارزاده در ادامه ضمن ابراز خرسندی از تشکیل این همایش گفت: امیدواریم بتوانیم با این حرکت در زمینه نظارت در سطح استان تهران آن را گسترش داده و به سطح ملی برسیم.
دکتر رستمی نیز در خصوص بحث نظارت خاطرنشان کرد: شاید بحث نظارت از منظر مخاطب عام جنبه بد و یا برچسب به نظر آید، اما در واقع نظارت یک امر مقدس است چرا که نتیجه آن بر روی سلامت مردم اثرگذار است.
در ادامه دکتر مهنا شکری کارشناس دارویی معاونت در گزارش عملکرد و اقدامات معاونت غذا و دارو در طول یکسال گذشته که شامل تاریخچه، شرح وظایف، حوزه‌های تحت پوشش معاونت، طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، طرح دارورسانی و حمایت از تامین داروی بیماران خاص  بود؛ توضیحاتی را ارائه کرد.
 در پایان این همایش دکتر پروین مجدی نسب رئیس اداره فرآرده‌های طبیعی، سنتی و مکمل و محبوبه زحمتکش کارشناس حقوقی معاونت غذا و دارو در خصوص نحوه بازرسی، نظارت و اقدامات حقوقی مطالبی را به تفصیل برای دانشجویان داروسازی عنوان کردند و به سوالات حاضرین در همایش پاسخ دادند.

سمیه رنجبر
تهیه کننده:

سمیه رنجبر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *