محتوای خبری معاونت غذا و دارو

بازدید دانش آموزان مدرسه دخترانه ممتاز حنان از آزمایشگاه مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو

دانش آموزان مدرسه دخترانه ممتاز حنان، طی یک اردوی علمی، از آزمایشگاه  کنترل غذا، دارو، تجهیزات پزشکی معاونت غذا و دارو بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو، در راستای ترویج و فرهنگ اصالت کالا و نشانگرهای رنگی و آگاهی هر چه بیشتر در مدارس، بچه‌های مدرسه دخترانه ممتاز حنان از آزمایشگاه کنترل غذا، دارو، تجهیزات پزشکی صبح امروز 24 مهر 98 بازدید کردند.
در این بازدید مهندس پرستو سادات فاضلی فرد کارشناس مسئول  آزمایشگاه در خصوص تعریف استانداردملی ، نحوه بازرسی و  نمونه‌برداری ، آشنایی با سازمان غذا و دارو، آشنایی با معاونت‌های غذا و دارو، آشنایی با آزمایشگاه کنترل غذا و دارو، در زمان خرید به چه نکاتی دقت کنیم، برچسب اصالت کالا، نشانگر رنگی، آشنایی با بخش و آزمون‌های میکروب‌شناسی، آشنایی با بخش و آزمون‌های شیمی و رنگ‌های مصنوعی در مواد غذایی، همچنین نقش تغذیه مناسب در رشد بچه‌ها نیز  توضیحاتی ارائه دادند.
در ادامه  دانش آموزان از سطح آزمایشگاه از بخش‌های؛ آزمون‌های میکروب‌شناسی و با نحوه رشد باکتری ، آزمون‌های شیمی و دستگاه ها ، ایمنی آزمایشگاهی ،رنگ‌های مصنوعی در مواد غذایی به‌صورت حضوری آشنا شدند.
مهندس یادآور شد: حداقل اطلاعاتی که هر شهروند باید داشته باشد، شامل نام و نام تجاری محصول، نام و کشور تولیدکننده، تاریخ تولید، انقضاء و سری ساخت محصول که شماره هفت‌رقمی با فرمت شبیه 14498/34، پروانه بهداشتی ورود، مواد تشکیل‌دهنده، برچسب نشانگر رنگی تغذیه‌ای، آرم سازمان غذا و دارو و علامت استاندارد ایران، آموزش داده شد.
عکاس و خبرنگار:خدیجه آب پر
کلمات کلیدی
خدیجه  آب پر
تهیه کننده:

خدیجه آب پر