محتوای خبری معاونت غذا و دارو

بازرسی کارشناسان معاونت غذا و دارو در ایام نوروز 99

با توجه به شرایط خاص موجود و شیوع ویروس کرونا بازرسی کارشناسان معاونت غذا و دارو در ایام تعطیلات نوروزی افزایش یافت.

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو، در راستای ارتقای هر چه بیشتر خدمات دارویی در ایام تعطیلات نوروز، کارشناسان دارویی معاونت غذا و دارو 237 مورد گشت نوروزی به منظور بررسی حضور مسئول فنی از داروخانه‌های روزانه و شبانه‌روزی انجام  و نحوه ارائه خدمات دارویی و مشکلات احتمالی را بررسی کردند.
در این بازدیدها کارشناسان به بررسی حضور و یا عدم حضور مسئول فنی، عرضه ماسک و مواد ضدعفونی کننده دست و سطوح به منظور پیشگیری از ویروس کرونا، فعالیت داروخانه در ساعات معین و گرانفروشی و فروش غیر مجاز پرداختند که در خصوص گرانفروشی و فروش غیر مجاز پنج مورد اخطار داده شد.
کارشناسان اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و دارو مطابق برنامه زمان بندی مشخص به بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه مراجعه و از بخش های فعال بیمارستان و بویژه داروخانه و اورژانس بازرسی کردند و مشاهدات و اظهارات مسئولین فنی تجهیزات پزشکی در خصوص کمبود و نیاز های تجهیزات مصرفی پزشکی و مشکلات موجود را در چک لیست های بازرسی ثبت و نقطه نظرات کارشناسی جهت حل مشکلات ارائه دادند.
همچنین اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و دارو در ایام نوروز ماسک و دستکش را در بیمارستان ها و درمانگاه های دولتی و خصوصی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران توزیع کرد.
در تمامی ایام نوروز کارشناس مستقر در واحد برای پیگیری امور مربوط به مراجعین و رسیدگی به شکایات احتمالی در واحد های معاونت غذا و دارو از جمله دفتر معاونت، اداره نظارت بر امور دارو و مخدر، واحد صعب العلاج، امور عمومی، اداره نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، آزمایشگاه غذا، دارو و تجهیزات پزشکی، اداره فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل، اداره نظارت و پایش فرآورده های سلامت، حسابداری، تجهیزات و ملزومات پزشکی و روابط عمومی حضور داشتند.
در ایام نوروز واحد مخدر به مراجعین و بیماران نیازمند به داروی مخدر خدمات ارائه می‌داد.

خدیجه  آب پر
تهیه کننده:

خدیجه آب پر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *