محتوای خبری معاونت غذا و دارو

به همت واحد تحقیق و توسعه معاونت غذا و دارو

برپایی غرفه پیشگیری از مسمومیت‌ها با شعار افزایش آگاهی، مانع مسمومیت دارویی

به‌منظور اطلاع‌رسانی و آموزش عمومی در مورد راه‌های پیشگیری از مسمومیت‌های مختلف امسال با شعار با افزایش آگاهی، مانع مسمومیت دارویی شویم غرفه‌ای در ایوان انتظار مترو میدان ولیعصر (عج) برگزار شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو، امروزه پیشرفت جوامع بشری و شیوه‌های جدید زندگی ماشینی موجب استفاده فراوان از مواد شیمیایی مختلف مانند انواع مواد ضدعفونی‌کننده، شوینده‌ها، رنگ‌ها و حلال‌های شیمیایی، داروها، کودها و سموم دفع آفات نباتی، حشره‌کش‌ها و... گردیده است، از طرف دیگر دسترسی آسان به این‌گونه مواد بدون داشتن اطلاع کافی از شرایط نگهداری، نحوه مصرف، عوارض و خطرات ناشی از به‌کارگیری غیراصولی از آن‌ها همه‌ساله موجب بروز مسمومیت‌های متعددی می‌گردد که بعضاً خسارات جبران ناپذیری را به پیکره اقتصاد و سلامت جسمی و روانی جامعه وارد می‌کند. وجود مواد شوینده و پاک‌کننده متعدد، انواع مواد شیمیایی ازجمله رنگ‌ها، فراورده‌های نفت و گاز، حلال‌ها، مواد آرایشی و بهداشتی، حشره‌کش‌ها، سموم مختلف، گیاهان زینتی سمی و همچنین باقی ماندن انواع داروها در منازل برای افراد خانواده مخصوصاً کودکان خطرساز است.
به همین مناسبت واحد تحقیق و توسعه معاونت غذا و دارو هم زمان با اولین روز هفته پیشگیری از مسمومیت ها غرفه‌ای با حضور مهندس بیتا نافعی کارشناس مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی و دکتر شیوا دهقان کارشناس دارویی در محل ایوان انتظار مترو میدان ولیعصر (عج) روز چهارشنبه 1 آبان 98 برگزار کرد.
همچنین در این غرفه، به منظور آموزش و اطلاع‌رسانی، بروشور و تراکت‌هایی با موضوع نحوه پیشگیری از مسمومیت در کودکان، مسمومیت ناشی از داروها، سموم دفع آفات، مواد شیمیایی، فلزات سنگین (فلز سرب)، سوءمصرف مواد مخدر، گازها و منو کسید کربن به مراجعه‌کنندگان ارائه گردید.
خبرنگار:خدیجه آب پر
عکاس:مرتضی ابراهیمی
کلمات کلیدی
خدیجه  آب پر
تهیه کننده:

خدیجه آب پر