محتوای خبری معاونت غذا و دارو

به همت معاونت غذا و دارو تهران:

برگزاری آموزش مداوم یک‌روزه مکمل‌های ورزشی و دوپینگ

برنامه‌ای باهدف آموزش و ساماندهی فرآیندهای دسترسی ورزشکاران به مکمل‌های مؤثر و بی‌خطر و اهمیت مصرف صحیح مکمل‌ها در رشته‌های مختلف ورزشی برگزار شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو،  برگزاری آموزش مداوم یک‌روزه مکمل‌های ورزشی و دوپینگ با حضور منان حاجی محمودی معاون غذا و دارو دانشگاه، دکتر گلشن راز مشاور آموزش و امور بین‌الملل فدراسیون پزشکی و ورزشی، دکترتوحید سیف عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران و رییس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران و دکتر فرزین حلبچی معاون دانشجویی دانشگاه و دکتری تخصصی پزشکی ورزشی به‌عنوان مدرس و روسای ادارات فرآورده‌ای طبیعی، سنتی و مکمل برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و داروسازان استان تهران، 9 شهریور 96 در سالن اجلاس ساختمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.
همچنین در این برنامه مدرسین حاضر ضمن ارائه تعریف مکمل و ابعاد تجارت جهانی مکمل‌های ورزشی به طبقه‌بندی انواع مکمل‌های ورزشی پرداختند.
در ادامه اساتید ضمن بیان اهمیت مصرف صحیح مکمل‌ها در رشته‌های ورزشی مختلف و اهمیت آموزش و سامان‌دهی فرآیند  دسترسی ورزشکاران به مکمل‌های مؤثر و بی‌خطر، حاضرین در جلسه را با قوانین تولید و عرضه مکمل‌های غذایی ورزشی و مصرف نادرست مکمل‌ها و عوارض ناشی از آن در ورزشکاران حرفی و آماتور آشنا کردند.
 از مباحث مهم مطرح‌شده در این دوره یک‌روزه می‌توان به تعریف دوپینگ، شناخت فهرست داروها و روش‌های غیرمجاز استفاده از آن‌ها و همچنین خطر آلودگی مکمل‌های مجاز به مواد ممنوعه‌ای که به‌عنوان ماده مطرح در دوپینگ است نیز توضیح داده شد.
در پایان در خصوص تشکیلات جهانی (WADA) و ملی (NADA) مبارزه با دوپینگ نیز توضیحاتی ارائه شد.
توضیح اینکه مطالب آموزشی مطرح‌شده در این سمینار یک‌روزه در سایت معاونت غذا و دارو دانشگاه به آدرس fdo.tums.ac.ir است.

کلمات کلیدی
خدیجه  آب پر
تهیه کننده:

خدیجه آب پر