محتوای خبری معاونت غذا و دارو

برگزاری جشنواره غذای سالم به همت معاونت غذا و دارو تهران

به‌منظور ترویج سبک زندگی سالم و ارتقاء سلامت مردم جشنواره غذای سالم در ساختمان شماره 2 دانشگاه برگزار شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو تهران، جشنواره غذای سالم صبح امروز 8 اردیبهشت 97 با حضور دکتر حاجی محمودی معاون غذا و دارو، دکتر مظفری سرپرست اداره نظارت بر دارو و مواد مخدر، مهندس غفوری مدیر اداره تجهیزات پزشکی، دکتر نجاریان مشاور اجرایی معاون غذا و دارو، دکتر امینی مدیر آزمایشگاه و لیلا رستمی مسئول حسابداری معاونت، در محل ساختمان شماره 2 برگزار شد.
دکتر منان حاجی محمودی معاون غذا و دارو تهران، هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج تغذیه سالم، معرفی غذاهای سالم و ایمن، رعایت رژیم غذایی متناسب با شرایط سنی هر فرد و پرهیز از استفاده از غذاهای آماده و فریز شده عنوان کرد.
وی در ادامه گفت: رژیم غذایی سالم نیازهای اساسی بدن به املاح، ویتامین‌ها و مواد مغذی را بدون تهدید به‌اضافه وزن و ایجاد بیماری فراهم می‌کند.
وی تصریح کرد: غذاهای سنتی ایرانی مشروط به رعایت طبخ سالم (کم‌چرب، کم‌نمک و آب پز) به دلیل تنوع و تعادل با معیارهای تغذیه سالم انطباق بیشتری دارند.
معاون غذا و دارو یادآور شد: هرم غذایی خانواده و رژیم غذایی باید به‌گونه‌ای باشد که مطابق با هرم تزیین شود و از پنج رنگ سفید، سبز، قرمز، بنفش و زرد و نارنجی در آن استفاده‌شده باشد.
همچنین: در جشنواره تهیه غذای سالم و ایمن معاونت غذا و دارو دانشگاه جمعی از کارکنان این معاونت با استفاده از مواد اولیه باکیفیت، اقدام به طبخ غذا، پیش‌غذا، دسر و ... نمودند که در داوری این غذاها علاوه بر طعم و مزه، سالم بودن آن غذا شامل میزان پایین نمک، شکر و روغن نیز مورد ارزیابی قرار گرفت.
گفتنی است: سمیه رشیدی، زهرا عنبرستانی، مهندس سام نژاد به‌عنوان نفرات برتر انتخاب‌شده و جوایزی به آن‌ها اهداء گردید، همچنین به دیگر نفرات شرکت‌کننده هدایایی داده شد.

کلمات کلیدی
خدیجه  آب پر
تهیه کننده:

خدیجه آب پر