محتوای خبری معاونت غذا و دارو

برگزاری جشن میلاد حضرت زینب کبری (س) در نمازخانه معاونت غذا و دارو

مراسم جشن و مولودی خوانی به مناسبت میلاد حضرت زینب کبری (س) در نمازخانه معاونت غذاو دارو برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو؛ كودكي زيبا چون غنچه اي تازه شكفته، لطيف تر از برگ گل، سپيدتر از گلبرگ نسترن، پاك تر از آسمان، خوشبوتر از ياس رخ مي نمايد. پدر در نام گذاري اش بر پيامبر پيش قدم نمي شود و پيامبر در انتظار نام آسماني او از سوي خدا، چشم بر افق مي دوزد. جبرئيل مي آيد، با يك سبد پر از گل تبريك، با يك تحفه گرانبها: «نام آسماني زينب» و چشم ها به اين نام روشن مي شود. دل علي(ع) موج مي زند. خوش آمدي اي زينت پدر...
براستي كه زينب، زينت جان پدر شد و چشم و چراغ بني هاشم.
آمد تا خطبه هاي كوبنده و گيرايش، پاسدار آرمان و خون شهداي كربلا شود.
شب هاي مدينه سرشار از عطر مناجات و تلاوت قرآنش بود.
نيمه هاي شب، وقتي به نماز مي ايستاد، سقف آسمان كوتاه مي شد و ستاره ها پا به سجاده اش مي گذاشتند؛ گويي فاطمه است كه بر سر سجاده ايستاده است!
آمد تا مونس غربت حسن(ع) و همدم غصه هاي حسين(ع) باشد.
آمد تا پشت و پناه بني هاشم باشد؛ در روزهاي سخت اسارت اهل بيت خورشيد.
آمدنش مبارك!
اي پرستار! اي آرامش بخش نگاه هاي خسته از بيماري! چه فرخنده روزي با نامت عجين گشته است؛
روزي به شكوه عاشورايي زينب(س)؛ روزي به زيبايي نخستين تبسم كودكان درگاهواره؛ روزي سرشار از اخلاص و كرامت؛ اخلاص دست هايي كه تب سوزان درد را در دل ها خاموش مي كنند و كرامت تبسم هايي كه فانوس اميد را در دل دردمندان روشن مي كنند.
بيداري هايت را سپاس؛ كه آسايش ديگران را برتر از رنج خويش مي داني!
صداي پاي تو، آشناترين صدايي است كه بيماران  آن را مي شناسند و سفيدي لباس تو بي شباهت به بال هاي فرشتگان نيست، برازنده نامت باد فرشته بودن.
توضیح اینکه در روز میلاد دخت شاه نجف حضرت زینب کبری (س)، روز شنبه 22 دی ۹۷ شیفتگان خاندان اهل بیت (ع)، بین اقامه نماز جماعت ظهر و عصر با نوای مولودی این روز خجسته را گرامی داشتند و از نمازگزاران با شیرینی پذیرائی شد.
 

کلمات کلیدی
خدیجه  آب پر
تهیه کننده:

خدیجه آب پر