محتوای خبری معاونت غذا و دارو

برگزاری جشن چهلمین سالروز تشکیل بسیج مستضعفان در معاونت غذا و دارو

جشن چهلمین سالروز تشکیل بسیج مستضعفان باهدف تبیین و یادآوری خدمات متعدد بسیج در عرصه‌های مختلف در معاونت غذا و دارو دانشگاه برگزار شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو؛ جشن چهلمین سالروز تشکیل بسیج مستضعفان باهدف تبیین و یادآوری خدمات متعدد بسیج در عرصه‌های مختلف با حضور دکتر ابوالفضل نجاریان مشاور اجرایی معاونت غذا و دارو، حجت‌الاسلام‌والمسلمین زنده‌دل مسئول فرهنگی بسیج جامعه پزشکی، مدیران و کارکنان واحدهای معاونت غذا و دارو، بسیج جامعه پزشکی و ساختمان شماره دو دانشگاه روز دوشنبه 4 آذر 98 در محل سالن شورای این معاونت برگزار شد.
در ابتدای مراسم دکتر نجاریان ضمن خیرمقدم و تبریک سالروز تشکیل بسیج مستضعفان گفت: سازمان بسیج یکی از نیروهای پنج‌گانه سپاه پاسداران به شمار می‌رود که گردآوری، مدیریت و سازمان‌دهی نیروهای داوطلب مردمی را، در راستای اهداف سازمانی، بر عهده دارد. این نیرو که بانام‌های سازمان بسیج مستضعفین یا نیروی مقاومت بسیج هم شناخته می‌شود در ۵ آذر ۱۳۵۸ به‌فرمان روح‌الله خمینی تشکیل شد و پس از تصویب مجلس شورای اسلامی در دی ۱۳۵۹ قانونا رسمیت پیدا کرد و به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تعلق گرفت.
وی در ادامه گفت: بسیج نهادی است که از دل مردم تشکیل‌شده است تا بتواند از دستاوردهای انقلاب دفاع کند.
مشاور اجرایی معاونت غذا افزود: امروزه بسیج در همه عرصه‌ها خوش درخشیده و در هشت سال دفاع مقدس به‌عنوان بزرگ‌ترین منبع تأمین نیروی انسانی از کشور دفاع کرده است.
به دو نمونه از فعالیت‌های بسیج سازندگی و بسیج مهندسی این نهاد مردمی به عملیات والفجر و خیبر اشاره کرد که در تاریخ ثبت‌شده است.
در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین زنده‌دل به حضور بسیج در مسائل اخیر و جایگاه بسیج اشاره کرد و گفت: مبنای کار بسیج فعالیت داوطلبانه برای پررنگ کردن ارزش‌های انقلاب اسلامی است.
وی ادامه داد: مخالفت دشمنان با تحقق اندیشه‌های اسلامی، برپایی حکومت عدل را با مشکلات فراوانی روبه‌رو می‌کند؛ شیطنت‌ها و مزاحمت‌هایی که سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد. نخستین گام برای گسترش مبانی دینی در کشور، ایجاد بستر مناسب و امنیت است. آرامش روانی و آسایش خاطر، عرصه را برای حاکمیت خدا و قانون او فراهم می‌آورد.
یکی از حیاتی‌ترین وظایف بسیج، حفظ امنیت کشور است. شرکت پرشور در جنگ تحمیلی، نمونه برجسته‌ای از حضور موفق بسیج درصحنه امنیت ملی بوده است.
همچنین در این مراسم به‌قیدقرعه به شش نفر از حاضرین جوایز نقدی اهدا شد.
توضیح اینکه: با بریدن کیک یادبود چهلمین سالروز تشکیل بسیج مستضعفان و گرفتن عکس دسته‌جمعی مراسم به پایان رسید.

خبرنگار: سمیه رنجبر

عکاس: مرتضی ابراهیمی

کلمات کلیدی
خدیجه  آب پر
تهیه کننده:

خدیجه آب پر