محتوای خبری معاونت غذا و دارو

معاونت غذا و دارو دانشگاه

برگزاری جلسه آشنایی مسئولان فنی داروخانه های بیمارستانی با ثبت اطلاعات در سامانه HIX

جلسه آموزشی به منظور آشنایی مسئولین فنی داروخانه های بیمارستانی با ثبت اطلاعات تأمین و نگهداشت و مصرف داروهای مخدر در سامانه HIX توسط معاونت غذا و دارو برگزار شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو، این جلسه آموزشی، روز سه شنبه 20 آذر 97 با حضور دکتر بیژنی، مسئول واحد توزیع داروهای مخدر معاونت غذا و دارو دانشگاه، مهندس سالمی، کارشناس IT سازمان غذا و دارو و مسئولین فنی داروخانه های بیمارستانی در محل سالن شورای معاونت برگزار شد.
در این جلسه دکتر بیژنی ضمن خیر مقدم با بیان لزوم بهره گیری از ظرفیت الکترونیکی زنجیره دارو گفت: در صورت تحقق انجام این امر و کنترل مصرف داروهای مخدر از طریق سامانه این معاونت دفاتر مخدر را از چرخه نظارتی خارج می نماید.
مهندس سالمی با معرفی سامانه صدور فاکتور الکترونیک به آدرس http://scm.fda.gov.ir  گفت: همه داروخانه های بیمارستانی و مراکز جراحی محدود می توانند آمار مصرفی دارویی مخدر خود را در سامانه مذکور با کاربری سامانه امور داروخانه ها و مراکز جراحی محدود با دریافت کد از واحد مخدر معاونت غذا و دارو دانشگاه به صورت فایل HIS خود، مطابق فرمت موجود در سامانه در بستر HIX وارد نمایند.
وی در ادامه نحوه ورود به سیستم ، راهنمای کار درسامانه، وارد نمودن اطلاعات در فایل اکسل را به طور کامل به مسئولین فنی داروخانه های بیمارستانی آموزش داد.
کارشناس IT سازمان غذا و دارو با تأکید بر نحوه صحیح بارگذاری فایل در سامانه گفت: بعد از ارسال اطلاعات با ورود به قسمت سامانه های مرتبط وارد سامانه مدیریت مخازن اسناد الکترونیکی و یا به طور مستقیم با درج آدرس drs.fda.gov.fda.ir می توان در قسمت گزارش مربوط به داروی مخدر بیمارستانی و یا دفتر داروی مخدر بیمارستانی گزارش مربوطه را ملاحظه کرد.
سالمی در خصوص دریافت فاکتورهای مربوط به داروهای مخدر اظهار داشت مسئولین فنی داروخانه بعد از مراجعه به دانشگاه می توانند فاکتور های خود را در سامانه مربوط چک کرده و ثبت رسیدکنند.
در پایان حاضرین در جلسه مشکلات و نقطه نظرات خود را مطرح و به بحث و تبادل نظر پرداختند.



کلمات کلیدی
خدیجه  آب پر
تهیه کننده:

خدیجه آب پر