محتوای خبری معاونت غذا و دارو

برگزاری جلسه بررسی راهکارهای تفویض اختیار فرآیندهای معاونت غذاو دارو به شبکه بهداشت و درمان ری

دومین جلسه تفویض برخی اختیارات و وظایف حوزه معاونت غذا و دارو دانشگاه به شبکه بهداشت و درمان ری برگزار شد.

گالری تصاویر
به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دومین جلسه بررسی راهکارهای تفویض اختیار حوزه های غذا و دارو به شبکه بهداشت روز سه شنبه 23 مرداد  ۹۷ با حضور دکتر منان حاجی محمودی معاون غذا و دارو دانشگاه، دکتر تاجیک مدیر شبکه بهداشت شهرستان ری و مدیران نظارتی در حوزه معاونت غذاو دارو برگزار شد.
دکتر حاجی محمودی معاون غذا و دارو دانشگاه در ابتدای جلسه ضمن خوشامدگویی به حاضرین جلسه گفت: یکی از مشکلات شبکه‌ها نبود نظارت یکپارچه در حوزه‌های درمان، بهداشت و غذا و دارو است و باید کاری کرد که شبکه‌ها توان بیشتری در نظارت‌های خود داشته باشند.
وی همچنین افزود: بحث انبارو بازرسی از آنها به جهت کالاهای سلامت محور، از مهمترین اولویت های اولیه است.
دکتر تاجیک مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرری نیزدر ادامه گفت: در شهرستان ری تاکنون تعداد 1350 مورد انبار شناسایی شده که طبق استانداردهای وزارت صنعت و معدن مقرر گردید هرکالایی که در کشور در حال تردد باشد باید بارنامه انبار داشته در غیر این صورت تحت عنوان کالای قاچاق ضبط می شود.
معاون غذاو دارو دانشگاه ادامه داد: کد شناسایی ثبت کالا اولویت بعدی ما در بحث نظارت ازانبارها است و باید تلاش کنیم تا بتوانیم نظارت و کنترل بیشتری از منطقه تحت پوشش داشته باشیم و به منظور تسریع و بهبود این فرآیند نیازمند یکسان سازی در چک لیست های شبکه بهداشت با معاونت غذاو دارو است.
وی هچنین تصریح کرد: بحث باقیمانده سموم، هماهنگی و یکسان سازی چک لیستهای مراکز ترک اعتیاد، انبارهای نگهداری کالا و عطاری ها و  آموزش نیز از دیگر اولویت های مهم مطرح شده در این جلسه است.
در پایان جلسه مقرر شد، بازدید مشترک از انبارهای نگهداری دارو و تجهیزات پزشکی، مراکز MMT (ترک اعتیاد)، بازدید از شبکه کارخانجات، بازدید از عطاری ها و باشگاههای ورزشی صورت گیرد.
بحث تفویض اختیار معاونت غذا و دارو دانشگاه به شبکه های بهداشتی و درمانی تحت پوشش از مصوبات هئیت رییسه دانشگاه در جلسات اخیر بوده است که در این خصوص با معاونت بهداشتی دانشگاه نیز جلسات متداولی برگزار شده است.

کلمات کلیدی
خدیجه  آب پر
تهیه کننده:

خدیجه آب پر