محتوای خبری معاونت غذا و دارو

برگزاری جلسه بررسی شاخص های آماری در معاونت غذا و دارو دانشگاه

جلسه بررسی شاخص های آماری در حوزه دارو، مکمل، تجهیزات و ملزومات پزشکی و خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی در معاونت غذا و دارو برگزار شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو، جلسه بررسی شاخص های آماری در حوزه دارو، مکمل، تجهیزات و ملزومات پزشکی و خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی در معاونت غذا و دارو با حضور دکتر منان حاجی محمودی معاون غذا و دارو دانشگاه، دکتر اکبر فتوحی رئیس موسسه ملی تحقیقات سلامت جمهوری اسلامی ایران و مدیران معاونت غذا و دارو روز دوشنبه 29 مهر 98 در محل دفتر معاون غذا و دارو برگزار شد.
در ابتدای جلسه دکتر حاجی محمودی ضمن خیر مقدم و تشکر از زحمات دکتر فتوحی و همکارانشان برای آماده سازی شاخص های آماری حوزه معاونت غذا و دارو به بررسی شاخص سرانه بازرسی از داروخانه ها پرداخته و توضیحاتی ارائه داد.
وی در ادامه به میزان استاندارد برای شاخص دسترسی، کاربرد شاخص دسترسی، منبع اطلاع برای آمار جمعیت تحت پوشش، علت تفاوت تعداد داروخانه با سامانه اشاره کرد.
معاون غذا ودارو دانشگاه شاخص سرانه بازرسی از عطاری و میزان دسترسی را تعداد بازرسی تقسیم بر تعداد و جمعیت تحت پوشش تقسیم بر تعداد عطاری ها عنوان کرد.
در ادامه دکتر حاجی محمودی در حوزه نظارت بر مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی میزان شاخص استاندارد را نظارت بر واحد های تولیدی مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، تعداد واحدهای تولیدی فعال تقسیم بر تعداد کل واحدهای  تولیدی تحت نظارت وکاربرد شاخص عنوان کرد.
وی ادامه داد: در خصوص شاخص عملکرد مبارزه با قاچاق اقلام سلامت محور، به شاخص ثبت اقلام مکشوفه به تعداد بازدیدها و تعداد اقلام مکشوفه تقسیم بر تعداد بازدید های حوزه قاچاق از سال 95 تا 97 اشاره کرد.
معاون غذا و دارو دانشگاه به شاخص هزینه دارو به ازای تخت فعال (ریال) اشاره کرد و گفت: در نتیجه این شاخص کاهش در هزینه دارو در سه سال پیاپی دیده شده که کاهش در مصرف بی رویه دارو هم برای بیمارستان و هم برای بیمه ها مفید خواهد بود.
دکتر حاجی محمودی در خصوص شاخص هزینه تجهیزات و ملزومات پزشکی به ازای تخت فعال مصرفی و سرمایه ای در بیمارستان ها و شاخص تجویز و مصرف منطقی داروها گفت: در این موارد روند به صورت منطقی و خوب بوده و کاهش یافته است.
توضیح اینکه مدیران واحدهای مختلف معاونت غذا و دارو نظرات خود را در خصوص شاخص های آماری حوزه مربوطه ارائه کرده و به بحث و تبادل نظر پرداختند.
خبرنگار: سمیه رنجبر
عکاس: مرتضی ابراهیمی

  

کلمات کلیدی
خدیجه  آب پر
تهیه کننده:

خدیجه آب پر