محتوای خبری معاونت غذا و دارو

برگزاری جلسه سلامت و ایمنی کالاهای سلامت‌محور به همت معاونت غذا و دارو

جلسه‌ای باهدف آگاه‌سازی رابطین سلامت در خصوص میزان مصرف قند و نمک، مکمل تغذیه‌ای ویتامین D، دستگاه قند خون و کبد چرب و با همکاری معاونت غذا و دارو و شبکه بهداشت اسلامشهر برگزار شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو، به‌منظور آشنایی با اصالت کالاهای سلامت‌محور جلسه‌ای با حضور رابطین سلامت در شبکه بهداشت اسلامشهر آذرماه سال 95 برگزار شد.
در ابتدا دکتر ناصر رضایی پور دکترای طب سنتی در خصوص کبد چرب و عوارض آن و نحوه تغذیه سالم و راه‌های پیشگیری از آن توضیحات جامع و کاملی را ارائه نمودند و با حاضرین در جلسه به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.
مهندس معصومه حیدری کارشناس تجهیزات پزشکی معاونت، نیز پارامترهای مهم در انتخاب و خرید دستگاه تست قند خون با انتخاب گزینه‌ی لیست کالاهای وارداتی مربوط به هر شرکت را توضیح دادند و افزود: این شرکت‌ها در صورتی مورد تأیید می‌باشند که وضعیت تاریخ نمایندگی آن‌ها معتبر بوده و همچنین بایستی از طریق داروخانه‌ها و نمایندگی‌های مجاز تجهیزات پزشکی خریداری گردد و در هنگام خرید به نام کمپانی سازنده و برچسب مربوط به شرکت نمایندگی (واردکننده) توجه شود.
مهندس زهرا قنبری کارشناس ارشد علوم تغذیه در خصوص دسته‌بندی فرآورده‌های مکمل تغذیه‌ای، جنبه‌های مختلف برخی مکمل‌های تغذیه‌ای، کمبود ویتامین D در کودکان و استفاده طولانی‌مدت از شیر مادر بدون نیاز به غذاهای کمکی و مکمل تغذیه‌ای A+D، سوء جذب چربی، استفاده طولانی‌مدت از داروهای ضد تشنج، کمبود ویتامین D در بزرگ‌سالان را توضیح دادند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در محیط شهری زندگی می‌کنیم و نور خورشید به‌اندازه کافی نداریم لذا استفاده از مکمل‌ها به‌عنوان جایگزین نقش مهمی را در افراد ایفا می کند .
قنبری یاد آورشد:  میزان دوز مصرفی ویتامین D صرفاً باید با  تجویز پزشک و متخصصین حوزه‌ی پزشکی، برای شرایطی نظیر؛ سندرم سوء جذب روده‌ای، افراد مبتلابه کمبود ویتامین D، افراد مسن، نارسایی مزمن کبدی، سندرم نفروتیک صورت می‌گیرد و از مصرف خودسرانه آن باید پرهیز کرد.
مهندس بیتا نافعی، مهندس فائزه نوین کارشناسان و نماینده اداره نظارت بر مواد خوراکی آشامیدنی و آرایشی - بهداشتی معاونت غذا و دارو به ارائه توضیحاتی پیرامون مصرف قند کمتر خود مراقبتی بیشتر، نمک کمتر، زندگی سالم تر و همچنین در خصوص برخی مضرات مصرفی بیش‌ از اندازه نمک که باعث ابتلا به پرفشاری خون، سرطان معده، افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی – عروقی، پوکی استخوان می‌شود نیز برای حاضرین در جلسه توضیحاتی دادند.
خبر:آب پر
عکس:ابراهیمی

کلمات کلیدی
خدیجه  آب پر
تهیه کننده:

خدیجه آب پر