محتوای خبری معاونت غذا و دارو

برگزاری جلسه مسئولان فنی داروخانه‌های بیمارستانی در معاونت غذا و دارو تهران

جلسه مسئولان فنی دارو و ملزومات مصرفی داروخانه‌های بیمارستانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو: جلسه مسئولین فنی داروخانه‌های بیمارستانی با حضور دکتر منان حاجی محمودی معاون غذا و دارو، دکتر کارگر مدیر دفتر تحقیق و توسعه و مهندس غفوری مدیر اداره تجهیزات پزشکی، برخی از کارشناسان این واحدها و مسئولین فنی دارو و ملزومات مصرفی داروخانه‌های بیمارستانی دانشگاه در تاریخ 19 اردیبهشت 97 در سالن شورای معاونت غذا و دارو برگزار شد.
در ابتدای این جلسه که باهدف بررسی راهکارهای کنترل هزینه‌های دارو و ملزومات و بحث و بررسی در این خصوص تشکیل شد، دکتر حاجی محمودی معاون غذا و دارو دانشگاه به بیان محدودیت‌های منابع پرداخت و در مورد پنج بیمارستان آمار مصرف داروهای پرهزینه-پرمصرف و مواردی که بر اساس آمار مصرف بیمارستان‌ها به نظر می‌رسد می‌تواند در کاهش هزینه‌ها مؤثر باشد، اشاره کرد.
وی اشاره کرد یکی از نکاتی که می‌تواند به بیمارستان‌ها در این خصوص کمک کند جایگزینی داروهای تولید داخل به‌جای داروهای برند است.
حاجی محمودی افزود: رعایت پروتکل‌های ابلاغی نیز نقش مهمی داشته و می‌تواند در صرفه‌جویی اثرگذار باشد.
وی در ادامه تصریح کرد یکی دیگر از راهکارها حذف دارو و خدمات سرپایی است که باید در بیمارستان‌ها مدنظر قرار گیرد.
معاون غذا و دارو دانشگاه در ادامه در خصوص ابلاغ محدودیت تجویز برخی از داروها گفت: بر اساس این ابلاغ که سال 95 توسط معاونین غذا و دارو و درمان ابلاغ‌شده بود و از امسال رعایت آن بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت هم لازم الجرا شد، تجویز برخی داروهای آنتی میکروبیال باید توسط متخصصین بیماری‌های عفونی تائید شود و جهت شروع این داروها مشاوره با متخصص بیماری‌های عفونی باید انجام شود.
وی همچنین به ملزومات پرهزینه بیمارستان‌ها و مواردی که می‌توان در مورد کاهش هزینه‌ها در آن‌ها ورود کرد اشاره کرد. در همین خصوص مسئولین فنی بیمارستان‌ها نیز به بیان مشکلات و ارائه راهکارهای پیشنهادی در مورد صرفه‌جویی‌های دارویی و ملزومات پرداختند.

 

کلمات کلیدی
خدیجه  آب پر
تهیه کننده:

خدیجه آب پر