محتوای خبری معاونت غذا و دارو

برگزاری جلسه کمیته غذا و دارو دانشگاه در حوزه جوانی جمعیت

جلسه کمیته غذا و دارو دانشگاه به منظور بررسی میزان پیشرفت و مشکلات موجود در خصوص اجرای مصوبات قبلی قرارگاه جوانی جمعیت و نیز پیشنهادات جدید در این راستا در معاونت غذا و دارو دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت غذا و دارو، این جلسه با حضور دکتر جلال غفارزاده معاون غذا و دارو دانشگاه و رئیس کمیته، دکتر حنانه برادران سرپرست مدیریت نظارت و پایش فرآورده های سلامت و دبیر کمیته غذا و دارو دکتر روجا رحیمی رئیس دانشکده طب ایرانی، دکتر راضیه معصومی مشاور رئیس دانشگاه در امور زنان و مدیران و روسای معاونت غذا و دارو روز شنبه 23 مهر 1401 در دفتر معاون غذا و دارو برگزار شد.
در ابتدای جلسه دکتر غفارزاده ضمن خیر مقدم به حاضرین هدف از برگزاری جلسه را بررسی میزان پیشرفت و مشکلات موجود در خصوص اجرای مصوبات قبلی قرارگاه جوانی جمعیت و نیز پیشنهادات جدید در این راستا را عنوان کرد و گفت: در این راستا باید مصوباتی که تا کنون داشته ایم و اقداماتی که می خواهیم انجام دهیم بررسی کنیم تا به یک جمع بندی برسیم. دکتر غفارزاده در ادامه در خصوص جوانی جمعیت و مزایای این طرح افزود: بارداری و شیردهی برای بانوان محاسن بسیاری دارد که لازمه این موضوع اطلاع رسانی علمی است.
در ادامه دکتر برادران به مصوبات جلسات قبلی کمیته غذا دارو شامل نظارت بر شرکت های توزیع کننده و نظارت بر توزیع و مصرف دارو های مرتبط در داروخانه های بیمارستانی، افزودن برچسب حاوی پیام های آموزشی مرتبط بر روی بسته بندی کالاهای سلامت محور، آموزشی همگانی به مادران بادار و شیرده در خصوص مصرف داروهای گیاهی و شیمیایی اشاره کرد و در خصوص پیشرفت موارد توضیحاتی ارائه کرد.
سرپرست مدیریت نظارت و پایش فرآورده های سلامت و دبیر کمیته غذا و دارو فعالیت های در درست اقدام در حوزه غذا و دارو را انجام طرح های تحقیقاتی در همکاری با مراکز ناباروری، تهیه و توزیع استیکر و پوستر در خصوص اهمیت و مزایای جوانی جمعیت، تهیه کتابچه در خصوص داروهای پرخطرو مدیریت مواجهه و کار با این داروها، شناسایی فرآورده های گیاهی سقط جنین یا پیشگیری از بارداری و بازرسی از عطاری ها عنوان کرد و حاضرین در جلسه اقدامات و پیشنهادات خود را در این راستا عنوان کردند.
در پایان دکتر معصومی گفت: باید در کمیته فرهنگی علل تمایل و یا عدم تمایل فرزندآوری در جامعه بررسی شود و پیشنهاد تشکیل کمیته بین بخشی بین معاونت غذا و دارو و معاونت فرهنگی  به منظور آموزش و برچسب اقلام سلامت محور داده شود.

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *