محتوای خبری معاونت غذا و دارو

برگزاری دوره آموزشی تلفیق دارو در معاونت غذا و دارو

دوره سه روزه تئوری و کارگاهی آموزش تلفیق دارویی با هدف توانمندسازی داروسازان به منظور ارائه خدمت تلفیق دارویی در بیمارستان ها به همت معاونت غذا و دارو برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو، این دوره آموزشی 26 تا 28 بهمن 98، با هدف توانمندسازی داروسازان به منظور ارائه خدمت تلفیق دارویی در بیمارستان ها از طرف معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران با همکاری گروه داروسازی بالینی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران، مرکز اطلاع رسانی داروپزشکی ۱۳ آبان و کلینیک دارو درمانی (فارماکوتراپی) ۱۳ آبان  با حضور دکتر منان حاجی محمودی معاون غذا و دارو دانشگاه و داروسازانی از سراسر کشور در محل سالن شورای معاونت غذا و دارو برگزار شد.
در روز اول این دوره، دکتر مونا کارگر، عضو هیئت علمی دانشگاه و مدیر نظارت و پایش کالاهای سلامت معاونت غذا و دارو، به ارائه مطالبی در خصوص تاریخچه و اهمیت تلفیق دارویی پرداخت.
درادامه دکتر فرهاد نجم الدین هیئت علمی دانشگاه و مدیر بخش مراقبت های دارویی بیمارستان سینا، به تفضیل، توضیحاتی در مورد تبیین نقش داروساز در ایمنی بیماران و پیشگیری از خطاهای دارویی و آشنایی با فرآیند تلفیق دارویی، انواع مدل های آن و آشنایی با فرم تلفیق دارویی و نحوه تکمیل ارائه کرد.
در دومین روز از این کارگاه آموزشی، دکتر الهام حدیدی متخصص داروسازی بالینی و مدیر کلینیک مراقبت های دارو درمانی (فارماکوتراپی) داروخانه 13 آبان و دکتر بیتا شهرامی، دستیار فلوشیپ فارماکوتراپی مراقبت های ویژه به آموزش نحوه ارتباط با بیمار و کادر درمان، به اهمیت مشارکت بیمار در فرایند تلفیق دارویی و آشنایی با پرونده بیمار پرداختند.
در کارگاه، مهارت های اخذ بهترین تاریخچه داروی و خطاهای رایج در فرایند تلفیق دارویی آموزش داده شد.
در روز سوم برگزاری این دوره در محل دانشکده داروسازی مدرسان مرکز اطلاع رسانی داروپزشکی داروخانه 13 آبان استفاده از منابع اطلاعات دارویی را آموزش دادند.
در این برنامه دکتر عفت داوودی دستیار داروسازی بالینی، به آموزش آشنایی با منابع اطلاعات دارویی نوع 3 و دکتر فاطمه خلیلی کارشناس مرکز اطلاعات دارویی داروخانه 13 آبان به بیان توضیحاتی در مورد نحوه جستجو درمنابع اطلاعات دارویی اینترنتی پرداختند.
در ادامه دکتر مهدی باقری فلوشیپ فارماکوتراپی مراقبت های ویژه مطالبی برای آشنایی با اصل جستجوی منابع EBM ارائه کرد.
همچنین در سایت دانشکده داروسازی به مهارت آموزان لاگ بوکی از سوالات برای استفاده عملی و آشنایی با نحوه جستجو در منابع الکترونیک ارائه شد، که بر اساس آن به جستجو در منابع پرداختند.
در سالن شورا معاونت غذا و دارو مهارت آموزان با تقسیم شدن به گروه های متعدد با بررسی و تکمیل فرم تلفیق دارویی بر اساس سناریوهای آموزشی از پیش تهیه شده توسط دکتر عفت داوودی و دکتر حمید رحمانی دستیاران داروسازی بالینی آموزش داده شدند. 
توضیح اینکه در این دوره، چهار روز آموزش عملی با حضور در بیمارستانها نیز در نظر گرفته شده است که از روز 29 بهمن ماه تا پایان اسفند ماه با همکاری بخش های مراقبت های دارویی در مجتمع بیمارستانی امام خمینی، بیمارستان های شریعتی و سینا برگزار می شود و مهارت آموزان به همراه مدرسان خود برای انجام فرایند تلفیق دارویی در بخش های بستری بیمارستان حضور خواهند داشت.
همچنین در پایان دوره، کارگاهی به منظور رفع اشکال برگزار خواهد شد و ارزشیابی از مهارت آموزان به عمل خواهد آمد.

کلمات کلیدی
خدیجه  آب پر
تهیه کننده:

خدیجه آب پر

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *