محتوای خبری معاونت غذا و دارو

برگزاری دومین جلسه کمیته پیگیری شیوه نامه مبارزه با قاچاق دارو و مکمل با حضور معاون غذا و دارو

دومین جلسه کمیته پیگیری شیوه نامه مبارزه با قاچاق دارو و مکمل باهدف مبارزه با قاچاق و تقلب دارو و مکمل در معاونت غذا و دارو برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت غذا و دارو، دومین جلسه کمیته پیگیری شیوه نامه مبارزه با قاچاق دارو و مکمل با حضور دکتر منان حاجی محمودی معاون غذا و دارو، دکتر سید حیدر محمدی مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، دکتر ابوالفضل نجاریان مشاور اجرایی معاونت غذا و دارو،مدیران و کارشناسان اداره کل دارو و مکمل سازمان غذا و دارو، مدیران و کارشناسان معاونت غذا و دارو و بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران، کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران، دادسرای جرائم پزشکی، اطلاعات سپاه تهران، پلیس فتا، پلیس نظارت بر اماکن و اتحادیه خرازی فروشان تهران، روز شنبه 12 مهر 99 در محل سالن شورای معاونت غذا و دارو برگزار شد.

در ابتدای جلسه دکتر حاجی محمودی، ضمن خیرمقدم به مدعوین مصوبات جلسه گذشته را پیگیری کرد.

در ادامه دکتر نجاریان دستور کار دومین جلسه کمیته پیگیری شیوه نامه مبارزه با قاچاق دارو و مکمل را با محوریت هدف گذاری مشکلات پاساژ معظم در زمینه توزیع غیرقانونی مکمل ها برای سال 1399، ارائه گزارش پلیس اماکن در خصوص پلمپ و عملکرد خود در مراکز عرضه مکمل های غیرمجاز در پاساژ معظم و گزارش عرضه دارو و مکمل در فضای مجازی برای طرح در کمیسیون استان و گرفتن دستورات لازم از استاندار  به منظور عملیاتی شدن مطرح کرد و حاضرین در جلسه تبادل‌نظر کردند.

مشاور اجرایی معاونت غذا و دارو به اقدامات صورت گرفته در خصوص مبارزه با قاچاق انواع مکمل های ورزشی، تغذیه ای و ... در پاساژ معظم طی دو سال اخیر اشاره کرد.

در پایان دکتر حاجی محمودی به جمع بندی موارد مطرح شده پرداخت و مقرر شد محل های معتبر عرضه مکمل ها از طریق صدا و سیما اطلاع رسانی و نحوه توزیع مکمل های ورزشی بررسی و نظارت شود.

همچنین مقرر شد با دادسرای جرایم پزشکی برای اعلام فرآیند وقوع جرم در پاساژ معظم و خیابان ناصر خسرو به منظور روشن شدن تکلیف وزارت بهداشت مکاتبه صورت پذیرد، واحدهای پاساژ معظم که مجوز صنف را ندارند و قابل ورود توسط پلیس اماکن نیستند بررسی شوند، از مدیرکل حقوقی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ریاست جمهوری در جلسه بعد برای روشن شدن خلاء های قانونی فضای مجازی در خصوص عرضه اقلام سلامت محور دعوت بعمل آید، از ظرفیت نظارتی شهرداری منطقه 12 و شهرداری بازار در خصوص واحدهای بدون مجوز پاساژ معظم استفاده و رفع ابهامات و خلاهای قانونی در مورد تبلیغات و عرضه دارو و مکمل در فضای مجازی پیگیری شود.

خدیجه  آب پر
تهیه کننده:

خدیجه آب پر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *