محتوای خبری معاونت غذا و دارو

برگزاری سومین جلسه قطب منطقه ده آمایش کشوری به میزبانی معاونت غذا و دارو دانشگاه

سومین جلسه قطب منطقه ده آمایش کشوری باهدف یکسان سازی اقدامات در حوزه طرح تحول سلامت در معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو، سومین جلسه قطب منطقه ده آمایش کشوری، با حضور معاونان، مدیران و مسئولان معاونت های غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی باهدف یکسان سازی اقدامات در حوزه طرح تحول سلامت روز چهارشنبه 4 مهر 97 در سالن شورا معاونت غذا و دارو برگزار شد.
در این نشست، دکتر منان حاجی محمودی معاون غذا و دارو با حاضرین جلسه در ابتدا به بررسی چگونگی تدوین فرمولاری سه لایه دارو و تجهیزات مصرفی بیمارستانی پرداختند و فرمت های تدوین شده در معاونت های غذا و دارو سه دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت و مقرر گردید مدیران تجهیزات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی جهت تدوین فهرست یکپارچه درمورد تجهیزات مصرفی عمومی حیاتی، ضروری و غیر ضروری اقدام نمایند.
دکتر حاجی محمودی به یکسان سازی این روند اشاره کرد و گفت: عناوین حیاتی، ضروری و غیر ضروری جهت تعیین سه لایه فرمولاری می تواند به کار گرفته شود.
همچنین حاضرین جلسه در خصوص وحدت رویه و چگونگی تصمیم گیری در خصوص نحوه سهیه بندی داروهای بیمارستانی و داروهای مورد استفاده در اتاق های عمل به بحث و تبادل‌نظر پرداختند و شاخص هایی در مورد نحوه سهمیه بندی داروهای بیمارستانی و داروهای مورد استفاده در اتاق های عمل مشخص گردید.
توضیح اینکه حاضرین به بررسی یکسان سازی نحوه محاسبه صرفه جویی حاصل از اجرای دستورالعمل فرآوری مجدد تجهیزات پزشکی، تجربیات در خصوص مدیریت مصرف اقلام هتلینگ و اقدامات انجام شده جهت کاهش هزینه های این اقلام، کنترل مصرف off-lable داروها، PMQC ضدعفونی کننده ها نیز پرداختند و در خصوص مواد ذکر شده نقطه نظراتی از سوی سه دانشگاه مطرح شد.

کلمات کلیدی
خدیجه  آب پر
تهیه کننده:

خدیجه آب پر