محتوای خبری معاونت غذا و دارو

معاون غذا و دارو خبر داد

برگزاری همایش دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه غذا، دارو و تجهیزات پزشکی

دکتر منان حاجی محمودی گفت: به منظور ارائه دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه غذا، دارو و تجهیزات پزشکی و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران همایشی در باغ‌موزه نگارستان برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر منان حاجی محمودی معاون غذا و دارو، در خصوص برگزاری همایش دستاوردهای دولت تدبیر و امید؛ اظهار داشت: نظر به اینکه در دنياي امروز دیدگاه‌های سلامت چشم‌اندازی وسیع‌تر يافته و به انتظارات غیرپزشکی توجه ویژه‌ای معطوف شده است؛ رشد انتظارات و توجه مردم نسبت به ايمني، كيفيت و عدالت، فشار جهت ايجاد نظام سلامتي پاسخگو در برابر عملكرد افزايش یافته است. همچنین؛ قرار دادن موضوع عدالت در تدوین اهداف و چهارچوب تحلیلی نظام‌های سلامت نه‌تنها با استراتژی‌هایی که بیانگر تعهد به عدالت است، قابل توجیه است، بلکه شواهد بیانگر این است که افراد در جوامع مختلف نیز اولویت بالایی برای موضوع عدالت قائل هستند.
دکتر حاجی محمودی، خاطرنشان کرد: اگرچه در سال‌های اخیر نظام سلامت توانسته است با استفاده از راهبرد مراقبت‌های بهداشتی اولیه به پیشرفت‌های چشمگیری در سطح کلی سلامت مردم و بالا رفتن شاخص‌های مربوط به آن برسد، اما همچنان یکی از دغدغه‌های سیاست‌گذاران، برقراری عدالت در سلامت و دسترسی به خدمات‌رسانی است.
وی افزود: وزارت بهداشت به‌عنوان متولی سلامت در کشور با عنایت به وظایف و مأموریت‌های کلی و اسناد بالادستی به‌ویژه سند چشم‌انداز 20 ساله، سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری، مواد قانونی مرتبط با سلامت در برنامه پنجم توسعه و برنامه‌های دولت یازدهم اجرای برنامه تحول سلامت را پس از یک مرحله مطالعاتی شش‌ماهه از اردیبهشت‌ماه 1393 با محوریت درمان، دارو، غذا و تجهیزات پزشکی آغاز کرده است.
دکتر حاجی محمودی تصریح کرد: تحول در نظام سلامت با سه رویکرد حفاظت مالی از مردم، ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات سلامت و نیز ارتقای کیفیت خدمات اجرا می‌شود تا به‌تدریج با همکاری خدمت گذاران عرصه سلامت شاهد تحقق سیاست‌های کلی رهبری و ارتقای مورد انتظار در نظام سلامت باشیم.
معاون غذا و دارو افزود: به همین منظور پس از گذشت قریب به سه سال از آغاز طرح تحول سلامت بر آن شدیم تا به‌منظور ارائه دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه غذا، دارو و تجهیزات پزشکی همایشی روز 4 اسفند 1395 به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران و با حضور وزیر بهداشت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران کل سازمان غذا و دارو و معاونین غذا و دارو در محل باغ‌موزه نگارستان برگزار کنیم.
توضیح این که، در حاشیه این همایش از کتاب دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه غذا، دارو و تجهیزات پزشکی رونمایی خواهد شد.



 

کلمات کلیدی
خدیجه  آب پر
تهیه کننده:

خدیجه آب پر