محتوای خبری معاونت غذا و دارو

به همت معاونت غذا و دارو

برگزاری وبینار آموزشی آشنایی دانش آموزان دبیرستان دخترانه شهادت با تغذیه مناسب و سبک زندگی سالم

معاونت غذا و دارو وبینار آموزشی آشنایی با تغذیه مناسب و سبک زندگی سالم را باهدف افزایش آگاهی دانش آموزان دبیرستان دخترانه شهادت برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت غذا و دارو، وبینار آموزشی آشنایی با تغذیه مناسب و سبک زندگی سالم باهدف افزایش آگاهی دانش آموزان دبیرستان دخترانه شهادت روز دوشنبه 4 اسفند 99 در محل معاونت غذا و دارو برگزار شد.

مهندس بیتا نافعی کارشناس نظارت و پایش فرآورده‌های سلامت معاونت غذا و دارو در خصوص نقش تغذیه و سبک زندگی سالم و اهمیت آن برای حفظ سلامتی پرداخت.

کارشناس نظارت و پایش فرآورده‌های سلامت معاونت غذا و دارو توصیه‌هایی در خصوص دریافت کالری متعادل و راه‌هایی برای کنترل وزن ازجمله آهسته غذا خوردن، مصرف وعده‌ها و میان وعده‌های غذایی به‌طور منظم، کوچک کردن بشقاب غذایی و اهمیت آهسته غذا خوردن عنوان کرد.

همچنین با اشاره به علائم تشنگی و گرسنگی و مصرف بیشتر آب با راهکارهایی نظیر در دسترس قرار دادن آب آشامیدنی، مزه دار کردن آب با آب‌میوه طبیعی و یا همراه با تخم شربتی یا خاکشیر و همچنین کاهش مصرف قند و نمک پرداخت.

وی افزود: سبک زندگی خود را برای ارتقاء سلامتی اصلاح و فعالیت بدنی را در زندگی خود بگنجانید و همچنین در خصوص خرید آگاهانه با شناخت نشانگر رنگی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

کارشناس نظارت و پایش فرآورده‌های سلامت معاونت غذا و دارو توضیحات لازم در خصوص بررسی نشانگر رنگی برچسب محصولات و توجه به میزان انرژی، قند، نمک و اسید چرب ترانس و رنگ قرمز، نارنجی و سبز ارائه کرد.

وی در ادامه گفت: نشانگرهای رنگی تغذیه‌ای که بر روی محصولات غذایی و آشامیدنی مشاهده می‌شود، درواقع یک راهنمای سریع است؛ که باهدف افزایش آگاهی مصرف‌کنندگان، اصلاح الگوی مصرف و برای ارتقاء سلامت جامعه بر روی برچسب محصولات غذایی و آشامیدنی درج می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به تنوع مواد غذایی و آشامیدنی، برچسب نشانگر رنگی این امکان را به مصرف‌کننده می‌دهد تا ماده غذایی و آشامیدنی مناسب‌تری را انتخاب کند و با رعایت تنوع، تعادل و تناسب قدمی به سمت سلامتی برداریم.

کلمات کلیدی
خدیجه  آب پر
تهیه کننده:

خدیجه آب پر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *