محتوای خبری معاونت غذا و دارو

برگزاری وبینار آموزشی برای دستیاران جدید بیمارستان آرش به همت معاونت غذا و دارو

وبینار آموزشی با هدف آشنایی بیشتر دستیاران ورودی 99 بیمارستان آرش با اهمیت و نحوه گزارش دهی عوارض و خطاهای دارویی، فرمولاری دارویی و شیوه نامه های دارویی در بیمارستان برگزار شد.

برگزاری وبینار آموزشی جهت دستیاران جدیدالورود بیمارستان ارش

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت غذا و دارو، این وبینار آموزشی، روز چهارشنبه 19 آذر ماه 99 با تدریس دکتر منا کارگر، مدیر نظارت و پایش فراورده های سلامت معاونت غذا و دارو برگزار شد.   
در این وبینار دکتر کارگر به بیان اهمیت و چگونگی گزارش دهی عوارض و خطاهای دارویی و اقداماتی که در سازمان غذا و دارو در این زمینه انجام می شود اشاره کرد و باورهای نادرستی که ممکن است سبب کاهش گزارش دهی عوارض دارویی شود را برشمرد.
در ادامه راهکارهایی در مورد پیشگیری از خطاهای دارویی در مرحله نسخه نویسی بیان شد.
دکتر کارگر همچنین به ضرورت تجویز داروها بر اساس فرمولاری بیمارستان اشاره کرد و به فرایند طی شده تدوین فرمولاری دارویی در بیمارستان اشاره کرد.
 همچنین در ادامه جلسه بر ضرورت تجویز منطقی داروها بر اساس شیوه نامه های دارویی در بیمارستان تاکید شد و نمونه های شیوه نامه های دارویی ابلاغ شده در دانشگاه و کتاب شیوه نامه آنتی بیوتیک پروفیلاکسی قبل از اعمال جراحی و شیوه نامه درمان تجربی عفونت های بیمارستانی و نحوه تدوین آن مورد اشاره قرار گرفت و محدودیت های تجویز برخی از داروهای آنتی میکروبیال نیز بیان شد.  

کلمات کلیدی
خدیجه  آب پر
تهیه کننده:

خدیجه آب پر

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *