محتوای خبری معاونت غذا و دارو

برگزاری وبینار آموزشی برای دستیاران سال اول مجتمع بیمارستانی امیراعلم

وبینار آموزشی با هدف آشنایی بیشتر دستیاران ورودی 1400 مجتمع بیمارستانی امیراعلم با اهمیت و نحوه گزارش دهی عوارض و خطاهای دارویی، فرمولاری دارویی و شیوه نامه های دارویی در بیمارستان در معاونت غذا و داروبرگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت غذا و دارو، این وبینار آموزشی، روز سه شنبه 18 آبان با حضور دکتر منا کارگر، مدیر نظارت و پایش فراورده های سلامت معاونت غذا و دارو برگزار شد.
 در این وبینار دکتر کارگر به برخی از داروهایی که بدلیل عوارض جدی از بازار دارویی کشورهای مختلف جمع آوری شده اند  اشاره کرد.
در ادامه به بیان اهمیت و چگونگی گزارش دهی عوارض و خطاهای دارویی و اقداماتی که توسط سازمان غذا و دارو در این زمینه انجام می شود پرداخت و باورهای نادرستی که ممکن است سبب کاهش گزارش دهی عوارض دارویی شود را برشمرد.
مدیر نظارت و پایش فراورده های سلامت معاونت غذا و دارو به راهکارهایی برای پیشگیری از خطاهای دارویی در مرحله نسخه نویسی و همچنین به ضرورت تجویز داروها بر اساس فرمولاری بیمارستان اشاره کرد.
دکتر کارگر در پایان بر ضرورت تجویز منطقی داروها بر اساس پروتکل های دارویی در بیمارستان تاکید و به نمونه های پروتکل های دارویی و کتاب پروتکل آنتی بیوتیک پروفیلاکسی قبل از اعمال جراحی و پروتکل درمان تجربی عفونت های بیمارستانی اشاره کرد.

خدیجه  آب پر
تهیه کننده:

خدیجه آب پر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *