محتوای خبری معاونت غذا و دارو

برگزاری گفتمان نقش امام خمینی و دستاوردهای انقلاب اسلامی در معاونت غذا و دارو

سخنرانی حجت الاسلام زنده دل در جمع کارکنان معاونت غذا و دارو و ساختمان شماره 2 دانشگاه به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو، سخنرانی حجت الاسلام زنده دل مسئول فرهنگی بسیج جامعه پزشکی دانشگاه در جمع کارکنان معاونت غذا و دارو و ساختمان شماره 2 دانشگاه به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی سه شنبه 16 بهمن 97 در محل دفتر مشاور اجرایی معاونت برگزار شد.
حجت‌الاسلام زنده‌دل مسئول فرهنگی بسیج جامعه پزشکی دانشگاه طی سخنرانی در جمع کارکنان معاونت غذا و دارو و ساختمان شماره 2 دانشگاه گفت: در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران قرار داریم. انقلابی که علیرغم دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمنان خود، پایدارتر و استوارتر از قبل مسیر خود را ادامه می‌دهد و اکنون‌که در آستانه ورود این انقلاب به چهل‌سالگی آن هستیم، باصلابت و استوار درراه عملی ساختن اهداف و آرمان‌های خود قدم برمی‌دارد. 
وی اظهار داشت: درست 39 سال پیش در چنین روزی مردم ایران با عزم و اراده مثال‌زدنی خود طومار رژیم خودکامه و وابسته پهلوی را در هم پیچیدند و برگی تازه از تاریخ ایران را ورق زدند. این انقلاب که بر اساس آرمان‌های بلند انسانی و اسلامی آغاز و باانگیزه الهی و وحدت کلمه به پیروزی رسید، تاکنون با توطئه‌ها و تهدیدهای پیچیده‌ای روبه‌رو شده است. نفی استبداد و استکبار، تحقق حاکمیت الهی و ایجاد جامعه‌ای مستقل و آزاد توسط نظام جمهوری اسلامی، برای دشمنان داخلی و خارجی غیرقابل‌تحمل بود و به همین دلیل، مواجهه آن‌ها  با ایران اسلامی، برمبنای کینه‌ورزی شکل گرفت؛ اما علی‌رغم دسیسه‌ها و مانع‌تراشی دشمنان، انقلاب اسلامی ایران با رهبری امام خمینی (ره) در دهه اول و سپس با رهبری خردمندانه آیت‌الله خامنه‌ای در دهه دوم و سوم، از توفان‌های بسیار سهمگینی عبور کرد و با مقاومت پیروزمندانه در قبال فشارها و محدودیت‌ها، هرروز بالنده‌تر از روز قبل خود شد. کارنامه چهل سال عمر انقلاب، گویای آن است که شاخص‌های اقتدار و پیشرفت جمهوری اسلامی همواره سیر صعودی داشته است و آینده روشنی را نوید می‌دهد. 
زنده‌دل در توضیح بیشتر گفت: به‌یقین چهار انقلاب مهم دنیا هرکدام به‌نوبه خود، جامعه خویش را متحول ساختند و حتی بر محیط‌های پیرامون خود تأثیر گذاشتند. ولی بسیاری از کارشناسان بر این باورند که انقلاب اسلامی ایران، چه ازنظر پدیداری و چه از جنبه‌های ماندگاری و تأثیرگذاری، انقلابی منحصربه‌فرد است و هرروز بر دامنه تأثیرگذاری خود می‌افزاید. تأثیرگذاری انقلاب اسلامی به‌اندازه‌ای است که فراتر از مرزهای جغرافیای ایران، همچون نسیمی روح‌بخش در اقصی نقاط جهان به جریان درآمده و در دل و روح تشنگان حق و عدالت جای گرفته است. علاوه بر این، زمینه بیداری و شکل‌گیری جنبش‌های مردمی را فراهم آورده است. امام خمینی (ره) با توجه دادن به این نکته مهم در وصیت‌نامه خویش می‌نویسند: «شک نباید کرد که انقلاب اسلامی ایران از همه انقلاب‌ها جدا است. هم در پیدایش و هم در کیفیت مبارزه و هم در انگیزه انقلاب و قیام » 
 وی عنوان کرد: يکي از راه‌های شناخت اهميت و ماهيت يک انقلاب بزرگ همچون انقلاب اسلامي ايران، مقايسه آن با ساير انقلاب‌های بزرگ دنياست. ثبات و استمرار و استقرار نظام جمهورى اسلامى ازجمله‌ی مهم‌ترین عواملى بوده است که ملت‌های منطقه و ملت‌های مسلمان را امیدوار کرده و می‌توان گفت نقش مؤثرى در ایجاد این حرکت عظیم اسلامى منطقه و آزادى و بیدارى ایفاء کرده.
مسئول فرهنگی بسیج جامعه پزشکی دانشگاه بیان کرد: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) از بزرگ‌ترین و بهترین رخدادهایی است که در ربع آخر قرن بیستم به وقوع پیوست. این انقلاب را اگر مهم‌ترین و یا بزرگ‌ترین آن‌ها برنشماریم، می‌توانیم نسبت به جهان اسلام، انقلاب اسلامی را مثال بی بدیل بدانیم؛ چراکه انقلاب اسلامی ایران تأثیر فوق‌العاده‌ای را در دل‌وجان ملل اسلامی کوچک و بزرگ و زن و مرد گذاشته است؛ و از آغاز تا انتهای آن در بیداری جهان اسلام نقش بسیار مهمی را ایفا نموده است و باید گفت که سنگ زیربنای بسیاری از رخدادهای خاورمیانه و جهان اسلام و شاید جهان بشری، آن‌هم در سطح گسترده است.
وی همچنین افزود: توقع دشمنان اسلام و دشمنان ایران این بود که مردم بعد از یک سال دو سال پنج سال، خسته بشوند، یادشان برود، از انقلاب دست بکشند؛ کما اینکه در بسیاری از انقلاب‌های دنیا همین اتفاق افتاده است؛ اینکه من میگویم 'بسیاری'، درواقع باید گفت همه؛ در این انقلاب‌هایی که در دویست، دویست‌وپنجاه سال اخیر در دنیا اتفاق افتاده است تا آنجایی که سراغ داریم همه‌جا همین‌جور بوده است، بعد از گذشت یک مدتی آب‌ها از آسیاب افتاده است و آن موج انقلاب فروکش کرده و تمام‌شده، برگشته به حالت سابق.
حجت‌الاسلام زنده‌دل تشریح کرد: امام خمینی (ره) با خضوع و ویژگی‌های منحصر خود، سنت رسول‌الله (ص) و اصحاب بزرگوار و اهل‌بیت مکرم ـ رضوان‌الله  علیهم ـ را زنده کردند به‌طوری‌که ترس از نیروهای شیطان را از دل‌وجان مستضعفان بیرون کردند؛ و این امر تنها شامل جهان اسلام نشد؛ بلکه تمام جهان بشری را در برگرفت؛ و خداوند یکی از نیروهای شیطان را به دست جهادگران مسلمان در افغانستان از بین برد.
وی گفت: از دیگر نکات مهمی که امام خمینی(ره) در آن نقش بسیار مهمی داشت مخالفت آشکار امام خمینی (ره) با کاپیتولاسیون، ماهیت رژیم پهلوی، امریکا و طرح‌های این کشور را برای از بین بردن استقلال ایران، بیش‌ازپیش روشن ساخت و در سقوط دولت پهلوی بیش از دیگر حوادث، تأثیر گذارد.
کاپیتولاسیون را می‌توان جزء ننگین‌ترین و ظالمانه ترین معاهداتی دانست که قدرت‌های استکباری بر جوامع تحت سیطره خود تحمیل می‌کنند. کاپیتولاسیون، درواقع نقض آشکار استقلال و حاکمیت و حیثیت ملی یک کشور است. کاپیتولاسیون در ایران نیز به‌ویژه از سال 43 نتیجه‌ای جزء تحقیر ایرانیان و باز گذاشته شدن دست استعمارگران به‌خصوص آمریکایی‌ها برای هر نوع جنایتی علیه مردم در برنداشته است. به اعتقاد کارشناسان، کاپیتولاسیون نقطه عطفی در تاریخ معاصر ایران و نهضت امام خمینی (ره) است. چراکه این موضوع باعث گردید جهت‌گیری امام (ره) متوجه آمریکا شود و پرده از خیانت‌های آشکار و پنهان این کشور بردارد. 
وی از هفت مؤلفه امام خمینی (ره) نام برد و گفت: استقلال، آزادی، عدالت، پیشرفت مادی، پیشرفت معنوی، مبارزه با ظلم، حمایت از مظلومین در سراسر جهان ازجمله اهدافی است که جامعه اسلامی را به عدالت اجتماعی سوق می‌دهد زیرا عدالت اجتماعی لازمه رسیدن به رشد و اعتلای ارزش‌های اسلامی و ظهور حکومت اسلامی است و لازمه ظهور رسیدن به این هفت مؤلفه است.
 

 

کلمات کلیدی
خدیجه  آب پر
تهیه کننده:

خدیجه آب پر