محتوای خبری معاونت غذا و دارو

به مناسبت هفته سلامت غرفه مجازی اصیل بخریم در معاونت غذا و دارو برگزار شد

به مناسبت هفته سلامت غرفه آموزش برچسب اصالت کالا و نظام ردیابی، ره‌گیری و کنترل اصالت کالا به علت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی در معاونت غذا و دارو برگزار شد.

هفته سلامت 1400 و غرفه مجازی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت غذا و دارو، به علت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و رعایت شیوه نامه های بهداشتی، به مناسبت هفته سلامت غرفه مجازی آموزش برچسب اصالت کالا و نظام ردیابی، ره‌گیری و کنترل اصالت کالا با هدف آشنایی عموم مردم روز دوشنبه 6 اردیبهشت 1400  درمحل معاونت غذا و دارو برگزار شد.
در این آموزش مهندس محسن کاظمیان کارشناس کنترل مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی در مورد انواع برچسب ره‌گیری اصالت کالا شامل برچسب‌های قدیمی، برچسب‌های جدید و برچسب‌های تقلبی و نامعتبر، برچسب رهگیری اصالت کالا، شناسه ره‌گیری، بارکد میل‌های (شماره تجاری فرآورده)، سری ساخت، تاریخ انقضاء، کد ۱۶ رقمی، سامانه‌های استعلام اصالت به‌صورت عملی توضیحات جامع و مبسوطی را ارائه کرد و به معرفی سامانه ttac به‌منظور سهولت در انجام کار برای بررسی اصالت اقلام وارداتی پرداخت.
مهندس کاظمیان گفت: برچسب اصالت دارای ویژگی‌هایی است که کلیه عرضه‌کنندگان و مصرف‌کنندگان اقلام سلامت‌محور را قادر می‌سازد اصالت کالا را مورد بررسی قرار داده و پس از حصول اطمینان از اصالت کالا اقدام به خریداری و مصرف کالای موردنظر کنند.
کارشناس کنترل مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی در ادامه در مورد راه‌های خرید محصول مطمئن توضیحاتی ارائه کرد و گفت: استعلام از طریق آدرس http://www.ttac.ir،که می توان با وارد شدن به این آدرس و واردکردن هرکدام از کدهای موردنظر بر روی برچسب‌های اصالت در محل خاص خود اصالت کالای خریداری‌شده را استعلام کرد.
وی افزود استعلام از طریق سامانه پیام کوتاه یا تلفن گویا به این صورت است که بر روی برچسب‌های اصالت، شناسه اصالت درج شده است و این شناسه یک کد ۱۶ رقمی بوده و توسط لایه‌ای پوشانده شده که پس از خراشیدن و برداشتن این لایه توسط مصرف‌کننده آشکار خواهد شد؛ این شناسه را می‌توان از طریق شماره پیامک ۲۰۰۰۸۸۲۲ و یا شماره تلفن گویا ۰۲۱۶۱۸۵، موردبررسی و کنترل قرار داده و از اصالت کالای خریداری‌شده اطمینان حاصل کرد.
همچنین یکی دیگر از راه‌های استعلام را از طریق بارکد مندرج بر روی برچسب عنوان کرد و افزود: بارکدهای مندرج بر روی برچسب را می‌توان از طریق تلفن همراه هوشمند بازخوانی کرد و برای بازخوانی این بارکدها بایستی حتماً سامانه TTAC بر روی گوشی تلفن همراه نصب شود.
وی تصریح کرد: در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در اطلاعات دریافتی با فرآورده موردبررسی و یا عدم تائید فرآورده موردنظر از طریق روش‌های ذکرشده، اصالت کالا مورد تائید نیست و لذا در صورت مشاهده این‌گونه موارد، موضوع را به معاونت غذا و دارو با شماره تلفن شکایات ۶۶۴۶۹۷۲۷ اطلاع دهید.
در ادامه مهندس مهدی اسدیان کارشناس کنترل مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی ضمن توضیح در خصوص تعریف قاچاق کالا و ارز، گفت: یکی از راه‌های شناسایی اقلام سلامت‌محور اصیل از قاچاق و تقلبی برچسب کنترل اصالت کالا است و در حال حاضر تمامی محصولات سلامت‌محور بایستی دارای برچسب اصالت یا برچسب ردیابی، ره‌گیری و کنترل اصالت باشند و هیچ‌گونه برچسب دیگری مورد تائید نیست.

 

کلمات کلیدی
خدیجه  آب پر
تهیه کننده:

خدیجه آب پر

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *