محتوای خبری معاونت غذا و دارو

تقدیر از بانوان معاونت غذا و دارو به مناسبت روز عفاف و حجاب

با حضور معاون غذا و دارو، از بانوان دارای حجاب برتر معاونت غذا و دارو تقدیر شد.

گالری عکس
 به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر منان حاجی محمودی معاون غذا و دارو با استناد به سخن شهید مطهری و نگاه ویژه آن شهید والامقام به حجاب افزود: مهم‌ترین فلسفه حجاب، از دیدگاه مطهری حفظ ارزش و احترام زن است، یعنی زن در روابط خودش با مرد حریمی را قائل باشد که اگر این حفظ شود، ارزش وی بالا‌تر می‌رود. این نشانگر ارزش‌گذاری شخصیت انسان‌ها است و به‌تبع آن اگر زنان اندیشه درست و خوبی داشته باشند، می‌توانند وزن و منزلت اجتماعی و دینی خود را حفظ کنند.
وی گفت: عفاف ویژگی هست که زن و همچنین مرد را شامل می‌شود ولی در زنان از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار است. حجاب دارای دو بعد ظاهری و باطنی است که بعد ظاهری شامل پوشش ظاهری و بعد باطنی پرهیز تمام اعضاء از گناه است.
دکتر حاجی محمودی حفظ حجاب باطنی را جزئی از حجاب دانست و همچنین با اشاره به واجب بودن حفظ حجاب باطنی افزود: حجاب باعث آرامش روحی و روانی انسان‌ها شده تا بتوانند در فضایی آرام در کنار یکدیگر زندگی کنند.
وی با اشاره به اینکه دو واژه عفاف و حجاب مکمل یکدیگر هستند، افزود: حفظ چشم، گوش، قلب و تمامی اعضا و جوارح از هرگونه خطا و گناه، عفاف است. حاصل این عفت و حیای درونی، پوشش و حجاب ظاهری خواهد بود.
معاون غذا و دارو دانشگاه نیز حجاب را بستر اصلی رشد فضائل اخلاقی جامعه دانست و گفت: باید بافرهنگ سازی دقیق و برنامه‌ریزی صحیح در سه حوزه فرد، خانواده و جامعه، فرهنگ عفاف که همانا ریشه حجاب خواهد بود را نهادینه‌سازی کنیم.
دکتر ابوالفضل نجاریان مشاور اجرایی و مسئول روابط عمومی معاونت غذا و دارو نیز به تبیین نقش حجاب در سلامت  روانی جامعه پرداخت و گفت: در دین مبین اسلام، حجاب فقط حفظ ظاهر نیست، بلکه حجاب باطنی و پوشش فطری نیز در مسئله اخلاق و رفتار انسانی باید موردتوجه قرار گیرد. ضمن این که، در قرآن مجید بیش از ده آیه در مورد حجاب و حرمت نگاه به نامحرم وجود دارد.
در پایان این مراسم، با اهدای گل از بانوان دارای حجاب برتر معاونت غذا و دارو تقدیر شد.

خدیجه  آب پر
تهیه کننده:

خدیجه آب پر