محتوای خبری معاونت غذا و دارو

تیم بازرسی سازمان غذا و دارو، عملکرد معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران را پایش و ارزیابی کرد

تیمی متشکل از کارشناسان سازمان غذا و دارو باهدف راستی آزمایی و بررسی شاخص‌ها برحسب مستندات موجود از همه واحدهای معاونت غذا و دارو بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو، این تیم باهدف ارزیابی عملکرد، پایش و تهیه گزارش روز یکشنبه 19 اسفند 97 از واحدهای تحت پوشش معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران بازدید کرد.
دکتر منان حاجی محمودی، معاون غذا و دارو دانشگاه ضمن تشکر و خیرمقدم به نمایندگان سازمان غذا و دارو در خصوص شاخص برنامه انجام‌شده هر مدیریت در سال 97 گفت: مدیریت مواد غذایی و بهداشتی معاونت در خصوص برگزاری دوره آموزشی؛ پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر و مکانیزه کردن پروانه‌های صادره فعالیت‌های بسیار خوبی در سال 97 داشته است، همچنین مدیریت تجهیزات پزشکی در برگزاری دوره‌های آموزشی مجازی و تدوین ضوابط و مقررات تجهیزات پزشکی اقدامات مؤثری را در این حوزه داشته است.
 معاون غذا و دارو اظهار داشت: مدیریت دارو در برنامه های نظارت بر شرکت‌های توزیع سراسری دارو در استان تهران طی برنامه زمان‌بندی مدون بازرسی‌های تأثیرگذار و اثربخشی انجام داده است و همچنین اداره مکمل‌ها در ساماندهی واحدهای مداخله‌گر در درمان، عطاری‌ها و باشگاه‌های ورزشی بسیار فعال بوده است. 
وی در ادامه گفت: اداره مدیریت تحقیق و توسعه در خصوص ارتباط مؤثر با داروسازان واحدهای بیمارستانی توسط فضای مجازی نقش مؤثری را ایفا کرده است و همچنین واحد امور فرهنگی با تکثیر بروشورها و تهیه کلیپ‌های آموزشی و ارتقای فرهنگ عمومی و افزایش سلامت مردم نقش برجسته‌ای داشته است.
مشاور اجرایی معاون غذا و دارو هم گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه مادر کشور است و بحث مادر بودن برای مدیران و کارشناسان این معاونت تعهدی ایجاد کرده است که رسالتی را که به عهده‌دارند را به نحو احسن انجام دهند و نقششان را به‌خوبی ایفا کنند.
دکتر نجاریان  ادامه داد: در سطح استان نیز دانشگاه علوم پزشکی تهران یک جایگاه دیگری بین نهادهای اجرایی دارد و انتظار زیادی از دانشگاه است. همچنین دو کمیته بسیار مهم استانداری تهران مانند کمیته پیگیری شیوه‌نامه مبارزه با قاچاق مواد خوراکی و آشامیدنی و دیگری کمیته پیگیری شیوه‌نامه مبارزه با قاچاق دارو و مکمل به عهده معاونت غذا و دارو دانشگاه گذاشته‌شده است.
وی سپس به معرفی واحدهای معاونت غذا و دارو پرداخت و گفت: معاونت غذا و دارو متشکل از اداره‌های نظارت بر امور دارویی و مخدر، نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، تجهیزات و ملزومات پزشکی، امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل، امور مالی، امور عمومی، آزمایشگاه مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، واحد تحقیق توسعه و روابط عمومی است که بر اساس ضوابط سازمان غذا و دارو در کل کشور فعالیت می‌کنند و هیچ برنامه‌ای خارج از ضوابط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان غذا و دارو ندارند و آنچه انجام می‌شود طبق ضوابط و مقرراتی است که ابلاغ می‌شود.
دکتر نجاریان خاطرنشان کرد: معاونت غذا و دارو آماده همکاری‌های لازم برای انجام این بازرسی است.
مهندس مهدی زاده، سرپرست دفتر برنامه‌ریزی، بودجه و مدیریت عملکرد سازمان غذا و دارو هدف از انجام این بازرسی‌ها را تبادل‌نظر و ارتقای خدمات‌رسانی در حوزه غذا و دارو دانست.
در این برنامه هر یک از واحدها به‌صورت مجزا برای تهیه گزارش، پایش و ارزیابی عملکرد در مدیریت‌های معاونت مستقرشده و به بررسی عملکرد حوزه‌های مختلف بر اساس دستورالعمل‌ها و مستندات موجود پرداختند.
در پایان برنامه بازرسان سازمان به همراه معاون و مدیران غذا و دارو دانشگاه تهران در جلسه‌ای به جمع‌بندی و بحث و تبادل‌نظر در خصوص عملکرد واحدهای ذی‌ربط پرداخته و در کل نتایج حاصل از ارزیابی و پایش مجموعه را مثبت اعلام کردند.
توضیح اینکه در این جلسه مهندس عرب عامری، رئیس اداره امور استان‌ها و هیئت امنای سازمان غذا و دارو؛ دکتر نادری، نماینده اداره کل دارو و مواد تحت کنترل؛ مهندس خویشوند، نماینده اداره کل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی؛ مهندس جعفری زاد، نماینده اداره کل آزمایشگاه مرجع کنترل غذا و دارو و تجهیزات پزشکی؛ دکتر جاوید نیکو، نماینده اداره کل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت؛ مهندس خسروی نیا، نماینده اداره کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی؛ دکتر سعیدی، نماینده اداره کل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل؛ مهندس موسوی زاده نماینده اداره کل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی و مدیران و کارشناسان واحدهای مربوطه در محل سالن شورای معاونت غذا و دارو حضور داشتند.
خبرنگار: خدیجه آب پر
عکاس: مرتضی ابراهیمی
 
 
 
کلمات کلیدی
خدیجه  آب پر
تهیه کننده:

خدیجه آب پر