محتوای خبری معاونت غذا و دارو

معاونت غذا و دارو تهران:

جشنواره گرامیداشت هفته تغذیه سالم در شهرستان اسلامشهر

جشنواره گرامیداشت هفته تغذیه سالم با هدف کاهش مصرف قند، نمک و چربی برگزار شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو: جشنواره گرامیداشت هفته تغذیه سالم در شهرستان اسلامشهر با حضور مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر، کارشناس مسئول کنترل مواد غذایی دانشگاه تهران ،مسئولین آموزش و پرورش ناحیه اسلامشهر و همچنین مسئولین بهداشتی اسلامشهر در تاریخ 20 دی 96 در محل آموزشگاه هیات امنایی شهید همت اسلامشهر برگزار شد.
همچنین: مهندس عقیل دستباز کارشناس نظارت بر مواد غذایی گفت : این برنامه به منظور اصلاح الگوی تغذیه ای با محوریت کاهش مصرف قند، نمک و چربی اجرا می شود. تغذیه ناسالم و مصرف بی رویه فست فودها و غذاهای چرب و سرخ شده، بیشترین علت بروزاضافه وزن و چاقی در جامعه است که باعث شیوع بیماریهای غیرواگیر نظیر بیماری های قلبی عروقی، برخی سرطان ها و دیابت شده است.
وی افزود: رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی ،که به معنای پیروی از هرم غذایی واستفاده از پنج گروه اصلی مواد غذایی است که شامل: گروه نان و غلات ،شیر و لبنیات ،سبزی ها،میوه ها و گوشت و جایگزین های آنها ست پیامهای کلیدی کاهش مصرف قند، نمک و چربی برای داشتن رژیم غذایی سالم توصیه شده است .
مهندس دستباز یادآور شد: با توجه به شیوع اضافه وزن و چاقی در کشور دلیل آن را مصرف زیاد مواد قندی، نمک و روغنها و الگوی مصرف مواد غذایی به  همین جهت یکی از اولویتهای ما فرهنگسازی برای اصلاح الگوی مصرف مواد غذاییست.
وی همچنین در خصوص نحوه استفاده از نشانگرهای رنگی به عنوان راهنمای تغذیه ای گفت: اطلاعات درج شده باید شفاف، خوانا، و غیر قابل پاک شدن باشند و هدف از نشانگرهای رنگی کمک به مصرف کننده به منظور شناسایی ویژگی های تغذیه ای محصول است تا با توجه به شرایط جسمی و نیازهای شخصی، انتخاب آگاهاهانه داشته باشد.
توضیح اینکه در پایان این برنامه به دوازده نفر از برگزیدگان برتر در مسابقه تغذیه سالم از طرف معاونت غذا و دارو دانشگاه  هدایایی اهدا شد.



کلمات کلیدی
خدیجه  آب پر
تهیه کننده:

خدیجه آب پر