محتوای خبری معاونت غذا و دارو

جلسه آموزشی تفویض فرآیندهای اداره کل داروی سازمان غذا و دارو به معاونت های غذا و دارو

جلسه آموزش تفویض اختیارات به معاونت های غذا و دارو با هدف تفویض فرآیندهای اداره کل داروی سازمان غذا و دارو به معاونت هابه میزبانی معاونت غذا و دارو دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت غذا و دارو، در جلسه آموزشی تفویض فرآیندهای اداره کل داروی سازمان غذا و دارو به معاونت های غذا و دارو که به میزبانی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور 40 نفر شرکت کننده از دانشگاه های علوم پزشکی سطح کشور در محل تالار دارالفنون ستاد دانشگاه علوم پزشکی تهران روز سه شنبه تاریخ 24 خرداد 1401 تشکیل شد دکتر نغمه نصر و دکتر محمدرضا ساجدی از سازمان غذا و دارو به آموزش موارد تعیین شده پرداختند.
در این جلسه دکتر نصر، رئیس اداره ثبت و صدور پروانه به آموزش نحوه صدور و تمدید پروانه مسئول فنی، صدور و تمدید موافقت اصولی احداث، صدور مجوز فعالیت شرکت های دارویی و صدور و اصلاح پروانه تاسیس کارخانه داروسازی پرداخت.
وی در مبحث صدور پروانه مسئول فنی به رعایت مراحل فرآیند بررسی درخواست صدور و تمدید پروانه که از دو مرحله اساسی ثبت و صدور پروانه و طرح در کمیسیون قانونی ماده 20 است، تاکید کرد و افزود: تکمیل کلیه مراحل تعریف شده در فرآیند منجر به صدور پروانه مسئول فنی می شود و در این راستا متقاضی باید تعهدات موجود را نیز بپذیرد.
رئیس اداره ثبت و صدور پروانه گفت: محصولات مندرج در پروانه بهره برداری حتما باید دارای شماره شناسایی کالا باشند.
دکتر نصر در خصوص چگونگی فعالیت شرکت های دارویی، خاطرنشان کرد: زمینه های فعالیت شرکت های دارویی، تولید و واردات دارو، مواد اولیه دارویی و ملزومات دارویی است.
تهیه مدارک مربوط به مجوز فعالیت شرکت دارویی، هم چنین تاکید به تکمیل فرم های تعهد مربوطه و نحوه صدور و تمدید موافقت اصولی احداث کارخانجات داروسازی از دیگر عناوین سخنرانی دکتر نصر بود.
در ادامه جلسه آموزشی دکتر ساجدی رئیس اداره بازرسی فنی در خصوص نحوه بازرسی محل احداث، بازرسی از پیشرفت پروژه و نظارت بر امحا ضایعات دارویی به ارائه آموزش پرداخت و گفت:  هدف اصلی ما برای تعیین ضوابط و معیارهای استقرار فعالان حوزه دارویی توجه به پیشگیری از خطر احتمالی آلودگی متقابل با سایر واحدهای مسکونی، صنعتی و خدماتی است.
در ادامه آیتم های مهمی که در بررسی زمین برای احداث شرکت های حوزه دارو باید مورد توجه قرار گرفته و در صورتجلسه تنظیمی قید می شود، مورد بحث گذاشته شد.
ساجدی ضمن توضیح مبحث مربوط به تقسیم بندی صنایع داروسازی بر اساس میزان خطر فرآورده های تولیدی گفت: در این رابطه کارکرد صحیح و نگهداری تاسیسات حمایتی در کارخانجات تولید دارو مانند هواساز، آبساز و تصفیه پساب صنعتی اهمیت بسزایی دارد و به همین منظور کارخانجات حتما باید در خارج شهر و ترجیحا شهرک های صنعتی احداث شوند.
 در راستای احداث، تعدادی فرم و تعهد نامه بایستی تکمیل شود که نمونه های آن نمایش و به طور کامل آموزش داده شد.
در پایان حاضرین به پرسش و پاسخ و تبادل نظر پرداختند و با تکمیل فرم های نظر سنجی جلسه پایان یافت.

خدیجه  آب پر
تهیه کننده:

خدیجه آب پر

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *