محتوای خبری معاونت غذا و دارو

جلسه آموزش برچسب کنترل اصالت سلامت کالا در پنجمین روز از هفته سلامت

جلسه آموزش برچسب کنترل اصالت سلامت کالا با هدف آشنایی و آموزش دانش اموزان با نحوه تشخیص کالاهای سلامت محور اصیل از قاچاق و تقلبی برگزار شد.

جلسه آموزش برچسب کنترل اصالت سلامت کالا

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت غذا و دارو، در پنجمین روز از هفته سلامت جلسه آموزش برچسب کنترل اصالت سلامت کالا با هدف آشنایی و آموزش دانش اموزان با نحوه تشخیص کالاهای سلامت محور اصیل از قاچاق و تقلبی، امروز13 اردیبهشت 1402 دردبیرستان پسرانه انرژی مثبت برگزار شد.

در این جلسه مهندس صبا صادقی کارشناس نظارت بر مواد غذایی،آرایشی و بهداشتی در خصوص نشانگر رنگی و برچسب کنترل اصالت سلامت کالا پرداخت و گفت: مصرف اقلام خوراکی، آرایشی و بهداشتی سالم یکی از بزرگترین دغدغه های جامعه امروز است. با توجه به اینکه بخش زیادی از این کالاها از کشور های دیگر وارد کشور ما می شود، یکی از راه های اطمینان از اصالت و سلامت این گونه کالاها وجود برچسب های اصالت بر روی کالا می باشد.

وی افزود: در حال حاضر کلیه محصولات سلامت محور بایستی دارای برچسب اصالت یا برچسب ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت باشند و هیچگونه برچسب دیگری مورد تایید نمی باشد.

مهندس صادقی یادآور شد: برچسب ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت دارای بخش های زیر می باشد:

–        شناسۀ تجاری فرآورده (GTIN)

–        شناسۀ ردیابی، رهگیری (UID)

–        شمارۀ سری ساخت (Lot/Batch Number)

–        تاریخ انقضا (Exp Date)

–        شناسۀ اصالت

وی خاطر نشان کرد: راه های بررسی و کنترل اصالت کالا در برچسب های جدید عبارتند از: استعلام از طریق آدرس  http://www.ttac.ir، استعلام از طریق سامانه پیام کوتاه یا تلفن گویا و استعلام بارکد مندرج بر روی برچسب

 همچنین: در پایان آموزش، مسابقه ای ویژه دانش آموزان برگزار و هدایایی به رسم یادبود از طرف معاونت غذا و دارو به برندگان داده شد.

 اقلام آموزشی از جمله: بروشور، پوستر و کلیپ های  آموزشی جهت آشنایی بیشتر در اختیار دانش اموزان قرار گرفت.

 

پریسا کریمی
تهیه کننده:

پریسا کریمی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *