محتوای خبری معاونت غذا و دارو

به همت معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران

جلسه ارتباط سامانه سام دت با HIS بیمارستان ها برگزار شد

با اجرای کامل طرح ارتباط سامانه سام دت (SAMDAT) با HIS بیمارستانها، بروزرسانی نمودارها و گزارشات داشبورد مدیریتی بیمارستان ها بر اساس آمار مصرف داروها به صورت خودکار انجام می گیرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران، روز یکشنبه 8 مرداد 96 جلسه ای با حضور دکتر زراعتی مدير آمار و فناوري اطلاعات دانشگاه، دکتر حاجی محمودی معاون غذا و دارو و جمعی از شرکت های نرم افزاری جهت ارتباط HIS بیمارستان ها با سامانه سامدت (سامانه مدیریت دارو و تجهیزات پزشکی) در محل سالن شورای معاونت غذا و دارو برگزار شد.
در این جلسه، دکتر منان حاجی محمودی معاون غذا و دارو، تجمیع اطلاعات HIS بیمارستان ها و یکسان سازی ساختار اطلاعات دارویی نرم افزارها را هدف این طرح دانست.
معاون غذا و دارو در ادامه تصریح کرد: قسمت فنی این طرح توسط سیستم مدیریت فرآیند معاونت غذا و دارو تهران (BPMS) انجام می گیرد که سامانه سام دت نیز توسط سیستم مذکور طراحی شده و سعی بر آن شده است ساختار اطلاعات پایه سیستم به طور دقیق و صحیح پیاده سازی شود تا بستری برای تجمیع و یکسان سازی کدینگ اطلاعات بیمارستان ها شود.
در پایان، مقرر شد ارتباط سامانه های مذکور تا حد امکان با استاندارد HIX وزارت بهداشت انجام گیرد.
توضیح این که، در حال حاضر سامانه سام دت که در اختیار بیمارستان ها قرار داده شده است، دارای داشبورد مدیریتی با نمودارها و گزارشات تحلیلی مختلف می باشد. هدف از این طرح، بروزرسانی خودکار نمودارها و گزارشات مذکور بر اساس آمار مصرف داروها می باشد.


خدیجه  آب پر
تهیه کننده:

خدیجه آب پر