محتوای خبری معاونت غذا و دارو

با حضور معاون غذا و دارو

جلسه رؤسای بخش‌ها در بیمارستان روزبه برگزار شد

این جلسه‌ باهدف تأکید بر اهمیت و نحوه گزارش دهی عوارض و خطاهای دارویی تشکیل شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو، جلسه رؤسای بخش‌های بیمارستان روزبه با حضور دکتر حاجی محمودی معاون غذا و دارو، دکتر کارگر مسئول واحد تحقیق و توسعه، دکتر نقوی رئیس بیمارستان، رؤسای بخش‌های این بیمارستان، برخی اعضای هیات علمی، مدیر داروخانه و رابط ADR این بیمارستان روز چهارشنبه 22 دی‌ماه در محل بیمارستان روزبه برگزار شد.
در ابتدای این جلسه که باهدف تأکید بر اهمیت و نحوه گزارش دهی عوارض و خطاهای دارویی تشکیل شد، دکتر حاجی محمودی در مورد ضرورت اهمیت هرچه بیشتر به موضوع ثبت و گزارش دهی عوارض دارویی، چگونگی ارسال گزارش‌ها و روند بررسی آن‌ها در ایران و نیز  اطلاعیه‌های صادرشده از مرکز ملی ثبت و بررسی عوارض جانبی داروها و نحوه دسترسی به آن‌ها بر روی سایت معاونت غذا و دارو  مباحثی را عنوان کرد و بر لزوم همکاری و توجه پزشکان در این خصوص تأکید کرد.
وی همچنین به بیان راهکارهایی جهت پیشگیری از بروز خطاهای دارویی پرداخت و نیز به آمار گزارش‌های عوارض دارویی بیمارستان روزبه از ابتدای امسال و نقش هریک از گروه‌های درمانی در ارسال و تکمیل گزارش‌ها از این بیمارستان اشاره کرد.
در ادامه جلسه، افراد حاضر به بیان نقطه نظرات خود در این خصوص و نیز تشریح مشکلات در مورد سایر موضوعات مرتبط با حوزه معاونت غذا و دارو پرداختند.

 

خدیجه  آب پر
تهیه کننده:

خدیجه آب پر